Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#kampánystratégia

Itthon MLF

A Fidesz rettegett "démonjával" győzné le Orbánt az MSZP

Bár a Fideszben lelkiismeretlen agresszorként, a karaktergyilkos kampányok szakértőjeként, az MSZP-ben pedig egyenesen zseniként tartják számon, a szocialistákat 2001 és 2004 között lelkesítő Ron Werber tudását mindkét pártban túlbecsülik. Évek óta nem szervezett nagyszabású kampányt, 2004-ben ellenzéki hangütéssel akarta megverni az ellenzéket, 2002-ben pedig inkább végrehajtó volt, mintsem főstratéga. Mozgósítani és lelkesíteni viszont tud, és az ellenszélben lévő MSZP-nek erre szüksége is van.

Itthon MTI

Londoni elemzők: mérsékelt a Fidesz-kampány hangneme

A Fidesz hét eleji kampánynyitó nagygyűlésének figyelemreméltó vonása volt, hogy mennyire különbözött a négy évvel ezelőtti tömegrendezvényektől - áll az egyik vezető londoni gazdasági-politikai kockázatelemző és tanácsadó csoport pénteki elemzésében, amely kiemelte a cég megfigyelői által sokkal mérsékeltebbnek tartott hangnemet.

Vélemény Novák Zoltán

Fidesz-dilemma: kezdjen-e nyílt küzdelmet a Jobbikkal?

Mostanra egyre kitapinthatóbb, hogy a kampány kulcsmotívuma az a pozicionálási küzdelem, mely sajátos háromszögbe rendezi a Fideszt, a Jobbikot és az MSZP-t. A Fidesz az MSZP és a Jobbik, a szocialista párt a Fidesz és a Jobbik, a Jobbik pedig az MSZP és a Fidesz közé igyekszik egyenlőségjelet tenni. A Fidesznek a Jobbikkal folytatott első pengeváltások után döntenie kell: vagy vállalkozik a nyílt küzdelemre, vagy vállalja a kockázatkerülés kockázatait.

Vélemény Pelle János

Kampány 2010: altassunk vagy hevítsünk?

Altatni kell-e a választókat, vagy ellenkezőleg, feldühíteni őket az ellenfél vélt vagy valós tévedéseinek, sőt, bűneinek állandó felemlegetésével? A kampányfőnökök egyelőre mérlegelik, melyik stratégia hozza a legtöbb hasznot.