Szép új jövő: egy év alatt 24 százalékot esett a magyarországi akkugyártás
Közzétette a KSH, hogyan jött ki ez az adat az augusztusi ipari termelésről.
Közzétette a KSH, hogyan jött ki ez az adat az augusztusi ipari termelésről.
Továbbra sem találja az újraindítás gombot a magyar ipar: az ágazat teljesítménye idén júliusban 1,3 százalékkal csökkent, a héthavi mínusz pedig 3 százalék. Az NGM sem túl optimista.
Mozdonyok és tehervagonok beszerzéséről és magyarországi gyártásáról állapodott meg egy magyar és két kínai cég.
A Skoda alkatrészhiány miatt legalább egy hétre leállítja a gyártást csehországi üzemében.
A honvédelmi miniszter által gründolt Magyar Vagon megszerezte a MÁV-tól a Szolnoki Járműjavítót is, az oroszok kiszállása után pedig egyedül teljesíti a teljes, egymilliárd eurós egyiptomi kocsimegrendelést. A forrást az állami Eximbank biztosítja.
Ezt közölte a Nikkei kicsit szomorúan állapítva meg, hogy épp Japánt taszította le a trónról Kína az első negyedévben. Miért? Mert Kína villámgyorsan tör előre az elektromos autók gyártásában és exportjában, és jelentős mértékben tudta növelni eladásait Oroszországban, amelyet szankciók sújtanak Putyin Ukrajna elleni agressziója miatt.
Motorból és autóból is többet gyártottak, mint egy évvel korábban.
A járműgyártás fél év után tudott végre növekedni, az élelmiszeripar is kimondottan jól teljesített januárban, így jött ki az év elején a legjobb magyar ipari adat, mióta kijöttünk a válságból.
Nemhogy az előző évivel, de az előző hónappal összehasonlítva is visszaesett a hazai ipar teljesítménye. Az ok továbbra is a járműgyártás visszaesése, amit elsősorban a globális félvezetőhiány okoz.
A csoportszintű elektromosítási tervek határozhatják meg a magyarországi autógyárak sorsát. A nagy gyáraknak könnyebb dolguk van az átállással, a beszállítók feladata nehezebb.
Az export és a megrendelések is jelentősen csökkentek a világjárvány miatt elrendelt korlátozások következtében – derül ki a KSH részletes adataiból.
Az autógyáraktól az IT-cégekig magyarországi vállalatok is megérezhetik a koronavírus hatását: több kínai gyárban nincs termelés, nem tudni, a készletek meddig tartanak ki, lesznek-e ellátási gondok. Olyan cégek vezetőivel beszéltünk, amelyeknek Kínában (is) van érdekeltségük.