Aki mindig „elég közel volt” – megnyílt a világ első, állandó Robert Capa életmű-kiállítása
New York és Tokió mellett Budapest lett Friedmann Endre, vagy ahogy a világ ismeri, Robert Capa hagyatékának legfontosabb őrzője.
New York és Tokió mellett Budapest lett Friedmann Endre, vagy ahogy a világ ismeri, Robert Capa hagyatékának legfontosabb őrzője.
Horváth Katalin Fanni: REVIVAL – Újjászületés a nyugati határnál című fotósorozatának fókuszában a Magyarország „nyugati kapujában” élő nemzetiségi kisebbségek állnak, mégpedig a modernizáció és a hagyományok keresztmetszetében. A sorozat címében szereplő revival néprajzi kifejezés, azt jelöli, hogy a régi hagyományok elemei újjászületnek, és ismét érvényessé válnak, csak más formában. A térség különleges kettős határhelyzetben van: a trianoni elcsatolásokból és a Nyugat közvetlen jelenlétéből adódóan ez a folyamat jóval intenzívebben figyelhető meg, mint az ország belső területein. Ezen a határvidéken a megőrzött hagyományok teremtik és jelenítik meg a hétköznapokban a szabadság illúziójának érzését is.
Sok más mellett a járvány tragédiáit, az élet örömeit és az emberi teljesítőképesség határait kapták el a 40. Magyar Sajtófotó Pályázaton díjazott fotósok. Bemutatjuk a dobogósokat.
A 85 éves René Robert kilenc órán keresztül feküdt a járdán, végül teste kihűlt.
Választott hazájában a modern vizuális kultúra egyik meghatározó alakjaként tekintenek Besnyő Éva fotográfusra, akinek életművéből a Kassák Múzeum rendezett kiállítást.
Több ezer fotóból válogatta ki a zsűri a Budapest International Foto Awards (BIFA) idei győzteseit. Az Év fotósa az orosz Valerij Melnyikov lett a Szürke zóna című sorozatáért, amely az ukrajnai Donyec-régióban dokumentálta, milyen pusztítást végez egy konfliktus. Az Építészet kategóriában magyar győzelem született Mogyorósy Márton révén, a Természet kategóriában pedig második helyezést ért el Földi László. Melnyikov, valamint a többi győztes képeit a HybridArt Space kiállításán lehet megtekinteni december 3-áig.
Korniss Péter fotográfus életművének négy szakaszát áttekintő kiállítás nyílik Változás címmel április 10-én a római Museo di Roma in Trasteverében.
A holland fotográfus, Dana Lixenberg 1993-tól egészen 2015-ig fotózta a Los Angeles-i Imperial Courts nevű szociális telep lakóit. Gyanakvóan fogadták, eleinte gyakran kérdezgették tőle, hogy az FBI-nak dolgozik-e. Lixenberg – mivel számos alkalommal tért vissza hozzájuk – közeli kapcsolatot alakított ki a nehéz körülmények között élő közösséggel, ennek köszönhetően pedig nem csak a mindennapjaikba, hanem személyes, intim élethelyzeteikbe is betekintést nyert: sokakat látott megszületni és meghalni. A kiállítás augusztus 16-ig megtekinthető a Mai Manó Házban.
Békéscsabáról indult, ma Londonban keresi a kenyerét, főleg divatfotózással. Fényképezte a balett világhírű fenegyerekét, ismerősei hálószobáit és az alternatív zenei közeget. A párizsi terrortámadás után a Bataclan koncerttermében fellépő zenekar énekese azt mondta neki, ha nála lett volna a fegyvere, megakadályozhatta volna a vérengzést. A Junior Prima-díjas Martin Wandával beszélgettünk.