A keretnek még csak a fele merült ki az állami villanyautós pályázatban
Négy hónapja indult a program, 3900 jármű megvásárlására pályáztak eddig, de a 30 milliárdos keret fele még megvan.
Négy hónapja indult a program, 3900 jármű megvásárlására pályáztak eddig, de a 30 milliárdos keret fele még megvan.
Rekordokat döntögetnek az elektromosautó-eladások idén. Több mint 6700-at helyeztek forgalomba az első négy hónapban, ennek nagy része az állami támogatásnak köszönhető.
Egyelőre kínai és amerikai fölény mutatkozik.
A támogatási kérelmek harmadát elektromos kisteherautókra nyújtják be.
Már véleményezhető a Közúti elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak című pályázat tervezete. Akár 25 millió forintos járműveket is be lehet szerezni, amihez 4 millió forintot is adhat az állam uniós pénzből. A taxisok várhatóan csalódottak lesznek, de nem csak azért, mert a támogatás mértékének növelése elmarad a villanyautók drágulásától.
Egy németországi felmérés azt mutatja, ha elég sokat mennek a villanyautóval, és elég sok állami támogatást kapnak rá, már gazdaságosabb a benzinesnél.
Mindeközben a Greenpeace szerint az elektromos autók vásárlásának támogatása "bűnösen drága ajándék az autóiparnak", amely szinte semmit sem tesz az éghajlatvédelemért.
Az autók üzemanyagadójából származó bevételének csaknem egyharmadát elveszítheti az állam az évtized vége előtt, ha fenntartják a jelenlegi kedvezményeket.
Július 12-én indul az elektromos járművek vásárlását támogató pályázat a cégek és egyéni vállalkozók számára. Egymilliárd forintot osztanak szét.
Reggel 8-kor indult a roham, aki nem volt elég gyors, már hozzá sem fért.
1000 euró a támogatás és a kocsi állapotát, árát nem is vizsgálják.
A hajtás fajtájától függően 90-150 ezer forintos támogatást lehet majd igényelni elektromos kerékpár vásárlására. A pályázatot októberben írják ki, azoknak szánják, akik dolgozni járnának a járművel. A keretösszeg körülbelül 7000 kerékpárra lesz elég.