Ez ám a trükk: ön érti, hogyan megy át a tükrön a férfi?
Nyilvánvalóan valamilyen technikai trükk áll Kevin Parry videójának hátterében, de szabad szemmel nem nagyon fogható meg a “photoshopolás”.
Nyilvánvalóan valamilyen technikai trükk áll Kevin Parry videójának hátterében, de szabad szemmel nem nagyon fogható meg a “photoshopolás”.
Az Eredet antigravitációs csatája, a Jurassic Park T-Rexe, A sötét lovag utcai pusztítása vagy a Terminátor alakváltásai – joggal hihetnénk, hogy ezeket a szuperlátványos jeleneteket digitálisan hozták létre, valójában igazi maszk-, kellék- és díszletmesterek álltak mögöttük.
Melich Gusztáv két olyan filmen is dolgozott, amely versenyben van a vizuális effektekért járó Oscar-díjért. A visszatérőben Leonardo DiCapriót tépette meg egy digitális medvével, az új Star Warsban pedig űrcsatákat valósított meg. A legmenőbb effektbirodalomnál, az ILM-nél dolgozó magyar férfi a Jurassic Park hatására próbált szerencsét Amerikában, húsz évvel később pedig valóra váltotta gyerekkori álmát, és a Star Wars 7-ben robbantgatott fel vadászgépeket. A Warcraft-filmet már befejezte, jelenleg az új King Kongon ügyködik – mi e-mailben értük utol a sikeres szakembert.
Nehéz lenne szakmához sorolni Zach Kinget, leginkább digitális trükkmesternek nevezhetjük. Rövid, néhány másodperces videókat vesz fel, aztán a Final Cut Pro szoftverrel olyan trükkösen vágja össze őket, hogy az eredmény meggyőző.
A Wes Anderson legutóbbi filmjén, a Grand Budapest Hotelen dolgozó digitális stúdió, a Look Effect kiadott egy ötperces videófilmet arról, hogy hogyan alkalmazták a digitális technikát a film látványvilágának megteremtéséhez. Akinek kiábrándító, hogy Wes Anderson meseszép világa green box technikával készült, az ne nézze meg.