Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#csr

Zhvg Dobos Emese

Kizárja a kapitalizmus azt, hogy ne ártsunk?

A vállalatok környezeti-társadalmi szerepe régóta vita tárgyát képezi: a CSR-tól a CSV-n át az ESG-ig több fogalom is ezzel kapcsolatban szolgál iránymutatást. Egyre nagyobb a nyomás azonban a vállalatokon, hogy fenntarthatóan működjenek és egyre több társadalmi vállalkozás indul, amelyek bebizonyítják: a társadalmi-környezeti problémák megoldása és a profitszerzés nem zárják ki egymást.

Business magazin HVG Extra Business

Nem csak a fizetés számít. De egy felelős cégnél ez sem gond

Hogyan lehet egy üzleti vállalkozás egyszerre profitorientált és a pozitív társadalmi változások eszköze? Túllépve a hagyományos vállalati társadalmi felelősségvállaláson, amely sokkal inkább elszigetelt program, mint az üzleti működés szerves része, a B Corporation minősítési rendszer megteremtheti a vállalati gyakorlatba beépülő felelősségvállalást.

Business magazin HVG Extra Business

Miért éri meg valakinek ingyen dolgozni?

Milyen előnyökkel jár az üzleti szereplők számára, ha szaktudásukat ingyen megosztják nonprofit szervezetekkel? Miért mélyrehatóbb a pro bono szolgáltatás társadalmi haszna, mint a pénzbeli támogatásé? A legnagyobb amerikai pro bono közvetítő szervezet egyik vezetőjével, Joel Bashevkinnel beszélgettünk.

Business magazin HVG Extra Business

Így szavazhat pénzével tudatosabban

Egyre több az olyan vállalat, amely nem a termelés és a profit maximalizálását tekinti működése legfontosabb alapjának, és a fogyasztók is egyre érzékenyebbek a cégek üzeneteire.

Business magazin HVG Extra Business

Egy nyerő tipp azoknak, akik gyűlölik munkájukat

Mit profitálhatunk a pro bono, azaz a közjó érdekében végzett vállalati és magántevékenységekből? Hogyan járulnak ezek hozzá a cég sikeréhez, és a személyes jóléthez? A többi között ezekről kérdeztük Aaron Hurstöt, aki több évtizedes tapasztalatát foglalta össze a célvezérelt gazdaságról The Purpose Economy című könyvében.

Business magazin HVG Extra Business

Hogyan lesz a testápolóból gólyafészek-emelő?

A társadalmi felelősségvállalást az üzleti stratégia részévé tenni több okból is érdemes. Még akkor is, ha viszonylag nehezen mérhető, mindez mennyiben járul hozzá egy cég üzleti sikeréhez. Cikkünkben két olyan vállalkozást mutatunk be, amelyek üzleti stratégiájuk részévé tették ezt a szemléletet.

Vállalkozás Varga Szabolcs

Magyar projekt mentheti meg a világot az özönvíztől

Betonelemek és mangrovefák segítségével mentené meg a termőföldet az emelkedő vízszinttől magyar tervezők egy csoportja. Az elképzelést nem csak a magyar formatervezési díjat kiosztó zsűri, de a 10 ezer eurós nemzetközi pályázat elbírálói is meggyőzőnek találták. A csapat most mecénást keres, hogy a papírra vetett világmegváltó tervek megvalósulhassanak.