Van olyan kínai autómilliárdos, akinek vagyona 75 százalékát is elvitte a villanyautós árháború
A korábbi több mint ötmilliárd dollár helyett be kell érje másfél milliárddal.
A korábbi több mint ötmilliárd dollár helyett be kell érje másfél milliárddal.
Elegendő mindössze 15 perc ahhoz, hogy az újdonság akkumulátorát 10-ről 80 százalékra töltsük fel.
A General Motors, a VW Csoport és más külföldi autógyártók az 1990-es évek óta domináltak Kínában is, de mára a vevők az elektromos autók esetében inkább a kínai márkákat preferálják.
Egytől egyig olyan cégek, amelyek már akkor dollármilliárdokat értek, hogy autókat ténylegesen gyártottak volna.
Az Xpeng márka P5 nevű szedánja igen fejlett önvezetéssel rendelkezik, ráadásul a kocsi nagyjából fele annyiba kerül mint egy Tesla Model 3.
Norvégia az első európai piac, ahol megjelent az Xpeng.
A Tesla kapitalizációja 250-szer nagyobb már, mint amekkora a vállalat várható nyeresége, az Arrival brit-orosz cég értéke is csaknem 16 milliárd dollár, miközben még egyetlen járművet sem dobtak piacra.
Elon Musk egyszer azt mondta, hogy minden tudásuk mindenkié, az Xpeng kínai autógyártó vállalat pedig ki is használja ezt.
Nincsenek olyan menő szárnyas ajtói, mint a Tesla Model X-nek, de azon túlmenően a kínai Xpeng G3 teljesen olyan, mint amiről koppintották.
Ebbe az új kompakt divatterepjáróba tulajdonképpen már kormány és pedálok sem kellenének.