Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Peter_Strickland

Műértő Műértő

Nem elbeszél, hanem megtörténik

Magyar moziba, beleértve az artmozi-hálózatot is, nem túl gyakran kerül olyan film, amely képzőművészeti alkotásként is értékelhető. Az idei Titanic Filmfesztiválon – meglepő módon – több ilyen szerepelt. Közülük kettőt a hazai filmforgalmazók is felvállaltak, így a fesztivál óta már az országos hálózatokban láthatók, ami azt mutatja, hogy nem experimentális művekről van szó, hanem a közönségfilm műfajának a tiszta filmnyelv felé forduló, finom elmozdulásáról. Mindkét film rendezője a narratív film hagyományaitól próbált távolodni, sokkal hangsúlyosabb szerepet osztva a képnek, mint a cselekménynek, és mindkettő létrehozásában magyar alkotók is komoly szerepet vállaltak. Ezen túl a két munka – a Magyarországon élő brit rendező, Peter Strickland Duke of Burgundy és a grúz George Ovashvili Kukoricasziget című mozija – két teljesen más világot képvisel.

Kult Bicsérdi Ádám

Amikor a szado-mazo élénkebb a szürkénél

A szürke ötven árnyalata üres és unalmas volt filmen, de helyette egy olyan filmet ajánlunk, amely nem csak formabontóan mutat be egy szado-mazo kapcsolatot, de mer nevetni is hősein. A magyar koprodukcióban készült The Duke of Burgundy bravúros alkotás, egy lenézett műfaj, az erotikus film elemeiből épít fel egy mindenki számára átérezhető történetet a szerelem, és az együttélés tragédiáiról. A brit rendező, Peter Strickland segítségével jártuk körbe a különleges filmet.