Egyre többen vennének kályhát, kandallót a rezsicsökkentés csökkentése miatt
Egy hét alatt 14-szeresére nőtt az érdeklődők száma kályhák, kandallók kategóriájában az Olcsóbbat.hu portálon.
Egy hét alatt 14-szeresére nőtt az érdeklődők száma kályhák, kandallók kategóriájában az Olcsóbbat.hu portálon.
Bár a modern telefonok már számtalan eszközt képesek helyettesíteni a nyaralás alatt is, a magyarok egyre inkább keresik a speciális helyzetekre is alkalmas kütyüket, kiegészítőket.
A webshoppal is rendelkező üzletek fele legalább annyit értékesít online, mint amennyit a klasszikus csatornákon elad. Élesedik a verseny, átalakulnak a marketing eszközök.
Az Olcsóbbat.hu árösszehasonlító portál közel 1 300 fő részvételével készült kutatásából kiderült, a válaszadók közel egynegyede csak ritkán, vagy soha nem olyan ajándékot kap, amit igazán szeretne. A kutatás második szakaszában megkérdezett internetes vásárlók szerint a zokni már annyira unalmas, hogy a legextrémebb ajándéktárgyak között is szerepel. A weboldal statisztikái pedig azt mutatják, hogy leginkább azok tanácstalanok, akik a férjüknek keresnek ajándékot.
A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében – a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben. Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felméréséből kiderül, milyennek látják piacukat a magyar webshopok, és hogyan készülnek a verseny éleződésére.
Csak kevés helyen lehet bankkártyával fizetni, és az árukészlet sem naprakész mindenütt, de a webshopok többsége pontosan szállít, és fejleszti szolgáltatásait. Átfogó felmérésben tesztelték a hazai online boltokat az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal megbízásából egy független piackutató próbavásárlói. A tesztelők a vásárlás teljes folyamatát ellenőrizték, a megrendeléstől a kiszállításon át az áru visszaváltásáig.
Az egyik hazai árösszehasonlító oldal, az Olcsóbbat.hu arra volt kíváncsi, milyen hatással van a válság az online kereskedelemre, melyek a legnépszerűbb termékek nyár elején, és melyek a legmeglepőbb változások a keresletben a tavalyi évhez képest.
Az online kereskedelem elsősorban a több mint nyolcvanszoros árbevételt produkáló kuponos vásárlásnak köszönhetően fejlődött 2011-ben. De internetes harisnyaáruházzal éppúgy lehetett sikereket elérni, mint márkás termékek zárt fogyasztói klubokban való értékesítésével. Kis Gergelyt, az internetgazdaságot kutató GKIeNet ügyvezető igazgatóját kérdeztük a honi internetes kereskedelem elmúlt évéről.