Svájc egyik legnagyobb múzeuma, a zürichi Kunsthaus eladja gyűjteményének egy Claude Monet-festményét, miután megállapodásra jutott a kép egykori zsidó tulajdonosának örököseivel.
„Fűzfák, Giverny” című, 1886-ban készült tájképet november 24-én a Hotel Drouot-ban árverezik. Ha megyünk, hárommillió euró körül vigyünk magunkkal. Sokkal jobban a zsebünkbe kell nyúlni viszont, ha „A tavirózsás tó” című festmény november 9-i New York-i árverésére igyekszünk.
Átszámítva csaknem hárommilliárd forintnak megfelelő összegű bevételt hozott a hongkongi Monet-árverés. A festő személyes tárgyai közül egyebek mellett a szemüvegéért és egy macskaszoborért adtak szép pénzt a licitálók.
Példa nélküli sikertörténet 20. évfordulóját ünnepli a bázeli műkereskedő Ernst Beyeler által alapított magánmúzeum. Svájc leglátogatottabb kiállítási intézményének (2016-ban 350 ezer néző) jubileumi programja január végén kezdődött egy nagyszabású Monet-bemutatóval, és egy Klee-retrospektívvel zár majd ősszel. Ezek között még más kiállításokra is jut hely: ilyen többek között a Wolfgang Tillmans művészetének szentelt nyári tárlat, és a gyűjtemény első, 1997-es bemutatkozásának rekonstrukciója. A jubileumi évben a 25 éven aluli látogatók számára ingyenes a belépés.
Magyar Power 50 – a hazai színtér legbefolyásosabb szereplői 2016-ban / A XIX. század a XX. századból – új állandó kiállítás a Nemzeti Galériában / Félreértett virágok – Georgia O’Keeffe és a Bank Austria / Bajos ügyek – szocialista ikonográfia az OSA Archívumban / Sosincs vége építészet – kiállítás Bécsben / Újrahasznosított vásznak – Czóbel kétoldalas hollandiai képei / Aki magázta a virágokat – Monet-tárlat Bázelben
Egy évvel piacra dobása után sok helyütt féláron kapható a magyar találmányú „gasztrokönyv, amely hasznos olvasmány és dekoratív tányéralátét egyben”, pontosabban a sorozat Monet-ról szóló darabja. A művészeti könyvek elalbumosodását idővel a művészeti albumok elszakácskönyvesedése követte, művészettörténészekre már régóta nincs szükség. A Monet-gasztrokönyv ötletéről nyugodt szívvel elmondhatjuk, hogy nagyon keveseknek jutott volna eszébe – de ettől még nem jött be, ha egyszer a kiadványt féláron kínálják. Győzött vele szemben a józan ész, sőt némi meghatott elfogultsággal azt is mondhatnánk, hogy a művészet szeretete: a vásárlók nem akarták gombóccá gyűrve kukába hajítani a lezabált festményreprodukciókat. Márpedig ez lett volna a fogyasztói társadalmat igen szépen szimbolizáló termék lényege.
Monet egy vízililiomos festménye 44 millió dollárért, azaz csaknem 10 milliárd forintért kelt el a Christie's New York-i szezonnyitó aukcióján, amelyen azonban a műtárgyak 30 százaléka nem talált gazdára.