Először azt vágták az epizódot írók fejéhez, hogy a téma már nem lesz aktuális, mire adásba kerül. A valós események, főleg Weinstein zaklatási ügyeinek nyilvánosságra kerülése, már az alkotókat igazolják.
Félő volt, hogy a sokszínűség csak hangzatos, de tartalom nélküli jelszava lesz az idei Emmy-gálának, aztán több szempontból is történelmi díjátadó lett a tévés világ nagy ünnepéből. Először kapott díjat meleg, fekete nő, muszlim színész, és a hollywoodi sztereotípiákat meghazudtolva egy hatvanon túli színésznő is karrierje csúcsára ért a gálán. És itt megtörténhetett az is, hogy a legnagyobb álló ovációt nem filmes művész, hanem egy szépíró kapta.
A televíziózás jelenlegi korszakában már nem kell azon csodálkozni, ha olyan epizódokba futunk bele, amelyek egy modern irodalmi műhöz vagy egy művészfilmhez hasonlóan alaposan megtornáztatják a néző agyát. A sorozatipar rendkívül kreatív és szabad időszakát éli, és egyre többen próbálkoznak szokatlan megoldásokkal: legyen az félelmetes horrormesébe illesztett tanmese, némafilmeket idéző animáció, esetleg talk show-nak álcázott társadalomkritika.
Idén a szokásosnál is bátrabban kísérleteznek még a legnagyobb nézettségű sorozatok is, így a legjobbak között találunk olyat, amely tökéletes záróévadot hozott, meg vannak azok, amelyek rendesen megdolgoztatták a nézőket. A szerintünk legjobbak között akad formabontó sci-fi, a nyolcvanas évek női pankrációs világában elmerülő komédia, valamint egy nagy visszatérő széria is, amely a tévézés legtalányosabb epizódjával rukkolt elő néhány napja.
2017-nek nagy szüksége volt már erre a sorozatra: Amerika ünnepelt komikusa, Aziz Ansari és stábja a megosztottságtól, gyűlöletkeltéstől hangos közegben alkotott egy meglepően melegszívű, néha kegyetlenül mellbevágó, néha idiótán vicces szériát. A Master of None második évada olyat tud, amit a mai sorozatiparban csak kevesen: személyes hangvétellel, bátran és humorral érint fontos témákat (párkapcsolat, család, vallás, szexizmus, rasszizmus). És azt mondtuk már, hogy a zenéje is modern klasszikus már most?
Nicole Kidman, Tom Hardy és Ewan McGregor, engedve a trendnek, idén tévésorozatban is kipróbálja magát. Olyan sikerszériák folytatódnak 2017-ben, mint a 25 év után visszatérő Twin Peaks vagy a harmadik évadával a jelenbe visszatérő Fargo, viszont fináléjára készül a Girls és a végéhez közeledik a Trónok harca is. Közben a Star Trek és az X-Men is a kisképernyőre költözik. Sűrű év elé nézünk.
Idén kifejezetten bátran választott az eddig kiszámíthatóságáról híres amerikai tévés akadémia az Emmy-jelöltekről. Így végre nem csak a rekordokat halmozó nagyágyúk (Trónok harca, Az alelnök, Modern család) hanem a merészebb témájú, megosztóbb szériák is kaphatnak reflektorfényt a magyar idő szerint hétfő hajnalban zajló gálán. Összegyűjtöttük azokat a műsorokat, amelyek megérdemelnék az elismerést.
KultBalkányi Nóra - Bicsérdi Ádám -Bodnár Zsolt - Szabó M. István
Felbukkant a jövő érzékeny-vicces hőse, egy hackercsoport hozta lázba az újra éhes sorozatfalókat, miközben a műfaj dinoszauruszai, a Trónok harca, a Homeland vagy a végéhez érő Downton Abbey sem okoztak csalódást. Összeszedtük 2015 – szerintünk – legizgalmasabb szériáit.