"Kiprovokálta. Ő is élvezte" – színészek és újságírók mondják el a Kis magyar áldozathibáztatót (videó)
Kárász Eszter versét a Független Előadó-művészeti Szövetség alakította mozgóképpé.
Kárász Eszter versét a Független Előadó-művészeti Szövetség alakította mozgóképpé.
Nem múlik a fájdalom – mondja a 20 évvel korábbi zaklatásról Sárosdi Lilla. A színésznő szerint azt sugallja a környezet, hogy az ilyenről hallgatni kell. "És így minden dühvel és félelemmel egyedül maradtam" – mondta a Krétakör művésze a hvg.hu kérdésére. Neki ezért segített sokat a hetekben kirobbant amerikai Weinstein-ügy. Azért lépett most elő, hogy másoknak is segítsen. Sárosdi üzeni azoknak, akik úgy érzik, hírbe hozta őket, hogy ez ellen könnyen tudnak tenni.
A színész-rendező is közzétette az ő igazi nemzeti konzultációs kérdését a milliárdos EU-támogatások sorsáról.
A Krétakör arra buzdít, hogy a nemzeti konzultációs kérdőív álkérdései helyett az ország jövőjéért aggódók fogalmazzák meg az igazán fontos problémákat. Nagy Zsolt és L. Ritók Nóra már csatlakozott is a kezdeményezéshez.
"A magyar társadalomnak szüksége van a civil szervezetek munkájára. Ezért elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egyes politikusok nyilatkozataikban megpróbálják a civileket lejáratni és megosztani" – olvasható a civil szervezetek közös közleményében.
Megbélyegzés, minden alap nélküli vegzálás, a kreatív energiák és lehetőségek lefoglalása, elvesztése, zéró eredmény - a Krétakör blogjában vallott a fokozott állami ellenőrzés konstans élményéről.
Múlt héten zajlott a 9. Ördögkatlan Fesztivál, amelynek évek óta visszatérő fellépője Scherer Péter. Két színházi bemutató között a kisharsányi tornaterem előtt beszélgettünk vele egyebek között a Kapa-Pepe-szerepekről, ifjúsági előadásokról, a Válótársakról és finom quesadillákról.
A Krétakör magyar aktivistákkal értelmezte újra, mit is jelent a nemzet és az opera kifejezés a számukra a mai közegben. A berlini előadás elkészítésének rendhagyó folyamatát most egy videóból ismerheti meg.
Hiába került néha célkeresztbe Orbán Viktor vagy Kiss László, a Krétakör legújabb előadása, a Bánk Bán ACT nem az itthoni közéleti szennyes kiteregetése. Schilling Árpád hazai aktivistákkal létrehozott berlini projektje arról a Magyarországról szólt, amely "lakóinak" a nemzeti identitás nem más, mint a küzdelem e hely jobbá tételéért.
Mi a párhuzam Bánk önsajnálata és a német megszállás emlékműve között? Felfedezhetőek-e közös jegyek a Kiss Lászlót védő vélemények, a gólyatábori erőszakot eltussolók és Bánk áldozathibáztatásában? Új, berlini bemutatóra készül a Krétakör, méghozzá az első hallásra elég meglepő választásnak tűnő nemzeti opera újraértelmezésével, civil aktivista szereplőkkel, és belekérdezős, provokatív punk attitűddel. Az előadás tétje így az, hogy a jelenidejű, közéleti ügyektől hemzsegő történet felpiszkálja-e majd eléggé a német nézőket.
A Krétakör nemrég megkapott rangos európai elismerésére nem reagált a kormány, de március 21-én újra adóellenőrök vizsgálják a már eddig is alaposan kivizsgált szervezet gazdálkodását.
Miközben Schilling Árpád a tanárok ügyében több tízezres ellenzéki tüntetésen dolgozott Budapesten, Amszterdamban az általa vezetett Krétakör Alapítványt többek között az oktatás területén végzett munkájáért ünnepelték. Mit jelent az, hogy kevesebb művészet, több aktivizmus? Hollandiába utaztunk a Krétakörrel az egyik legfontosabb európai kulturális díj átadójára.