Gondosan felépített kormányhű hálózat igyekszik blokkolni a környezetvédelemben mértékadó szakértői és civil hangokat, és próbál megágyazni az orbáni iparpolitikának.
„Már megint sok a túlóra, hárman is fenyegetőznek azzal, hogy kilépnek, csináljatok már valamit, mert így is alig tudtunk felvenni embert.” Ilyen, és ehhez hasonló üzeneteket gyakran kapnak a vállalati HR-sek a menedzsment részéről. Szerencsére ma már vannak olyan mutatószámok, amelyek segítenek felmérni, mely területen vannak tartósan betöltetlen állások, akik elmentek, miért mondtak fel, például azért, mert elégedetlenek voltak a munkakörülményekkel, vagy azért szívta el őket a konkurencia, mert nem kaptak elég fizetést.
Üzleti célok, munkaerőgazdálkodás, létszám, fluktuáció, túlórák és szabadságok: csak néhány azok közül a legfontosabb pontok közül, amelyek a HR- és szakmai vezetőket naponta foglalkoztatják. Szerencsére most már vannak olyan mutatók, amelyek segítenek ezek menedzselésében.
A növekedés és fejlődés érdekében egy startupnak a megfelelő teljesítménymutatókra kell összpontosítania, továbbá stabil finanszírozási stratégiát kidolgozni, és a kezdetektől fogva globális terveket szőni. A BlaBlaCar alapítója mesél tapasztalatairól.
Az okostelefonok és a közösségi média térnyerésével az üzleti életben olyan mérőszámok – úgynevezett KPI-ok (Key Performance Indicator) – is kiemelt szerepet kaptak, amelyek látványos fejlődést sejtetnek, de ezek többsége valójában csak látszateredmény. Néhány tipikus tévhiten keresztül megmutatjuk, hogy miért nem lehet a lájkokra és egyéb mérőszámokra alapozni.