Kína jelezte: elköltene úgy 215 ezer milliárd forintnyi összeget
Több száz milliárd dollárt tervez külföldön befektetni Kína, jelentette be az ázsiai ország miniszterelnök helyettese az "ázsiai Davos" kereskedelmi fórumon.
Több száz milliárd dollárt tervez külföldön befektetni Kína, jelentette be az ázsiai ország miniszterelnök helyettese az "ázsiai Davos" kereskedelmi fórumon.
Aki a repülés közelében akar maradni, kénytelen külföldre menni. A volt Malév-alkalmazottak a világ legkülönfélébb tájaira szóródtak szét, miközben még itthon is fenntartanak egy háztartást. Ki tudja, meddig.
Az atlatszo.hu vasárnap közölte azt a birtokába került hivatalos levelet, amely szerint a kínai HNA Group, a Hainan Airlines anyacége már tavaly októberben lemondott a “Malév-projektről”. Ezt Adam Tan, a kínai óriáscég ügyvezető igazgatója írta meg Fellegi Tamás akkori nemzeti fejlesztési miniszternek. A hírre Oszkó Péter is reagált, aláhúzva: látható, hogy a Hainan indokai között egyetlen olyan sem szerepel, amely bármilyen módon összefüggésbe lenne hozható a Malév 2010-es visszaállamosításával, vagy akár korábbi működésével.
Hivatalosan is bejelentette Pekingben a Hainan légitársaság, hogy március 5-től felfüggeszti Peking-Budapest közvetlen járatát, amelyet a Malévvel közösen üzemeltetett, ülőhelymegosztással. A döntésnek a két ország közötti turizmusra gyakorolt hatásáról az ágazat pekingi képviselője nyilatkozott.
Az Amerikába repülő két légitársaság törlései után az utolsó hosszú távú járat is megszűnik Ferihegyen: a...
Az idén már 25,5 milliárd forint közpénzt elnyelt Malévet vinné a kínai Hainan-csoport, ám a tárgyalások döcögnek.
A Malév kedden megkapta sokadik, közel 20 milliárd forintos mentőövét: az állam gyakorlatilag elengedte tavalyi hiteleit és újabb kölcsönt adott a cégnek, amit az elmúlt évek gyakorlata alapján jövőre is elengedhet. Feltéve, hogy a Malév egy év múlva még talpon lesz. A légitársaság által elnyelt 100 milliárdos nagyságrendű közpénzt ugyanis az Európai Bizottság év végéig tiltott állami támogatásnak minősítheti, ami rövid úton bedöntheti a céget. Ez több százmilliárdos kiadással terhelheti meg a költségvetést. A kormánynak minél előbb találnia kell egy befektetőt, aki hajlandó tovább működtetni a légitársaságot. Ilyen azonban nem sok van.
A Malév egyre közelebb van ahhoz, hogy elrendezzék körülötte a pénzügyeket, s olyan tulajdonos vegye kézbe, amely végre-valahára megszüntetheti a társaság strukturális és hatékonysági problémáit. Ehhez csak az oroszokkal meg a kínaiakkal kell megegyezni.