Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#Frank_Anton

Vállalkozás hvg.hu

Újabb rekordszintre léptek a villanyrepcsivel

50 kilóból 330 lóerőt kipréselni akkor is komoly mutatványnak számít, ha a gép, amiben egy ilyen motor működik, végig a földön marad. A hibrid-elektromos repülő esetében, ahol amúgy is minden kg számít, mindez hatványozottan igaz. Továbbra is rohamléptekkel fejleszti az elektromos rásegítéssel működő repülőgépét a Siemens.

Vállalkozás Szabó M. István

Pár év, és hangtalanul szállnak a repülők

Nemsokára már elektromotort szerelnek be a repülőgépekbe, amelyek a felszálláskor és manőverezéskor óriási teljesítmény leadására képesek, és nagyon halkan dolgoznak, sok kerozint lehet velük megspórolni. A tengeri és szárazföldi szélturbinákról vagy a hibrid vonatok és autóbuszok fejlesztéséről szólva a Siemens világszerte jól ismert innovátornak számít. Az már kevésbé ismert, hogy a német cégóriásnál az elektromotoros repülés úttörői is ráfordultak a célegyenesre. A Brain Bar Budapestre érkező Dr. Frank Antont, a Siemens eAircraft részlegének ügyvezetőjét ezért kérdeztük meg arról is, milyen egy e-repülő.