Itt az első előzetes az idei Arany Pálma-díjas filmhez
A 80 éves Ken Loach legújabb, várhatóan utolsó filmje, az Én, Daniel Blake kegyetlen képet rajzol arról, mit ér ma egy emberélet.
A 80 éves Ken Loach legújabb, várhatóan utolsó filmje, az Én, Daniel Blake kegyetlen képet rajzol arról, mit ér ma egy emberélet.
Az elmúlt évek legjobb versenye volt idén Cannes-ban, de a Nemes Jeles Lászlót is magában foglaló zsűri döntései nagy felháborodást keltettek. A két legfontosabb díjat a legfiatalabb (27) és a legidősebb (80) rendező vitte el, de Jarmusch, Verhoeven és Almodóvar is odatette magát – és még egy magyar díj is becsúszott. Beszámolónk Cannes-ból.
A klímaváltozásra való figyelemfelhívásért kapott elismerést az Oscar-díjas színész, de magánrepülővel röpködött oda-vissza Cannes és New York között.
A filmfesztivál díjkiosztóját követő sajtótájékoztatón az újságírók huhogással fogadták a kilenctagú zsűrit, amely nagyon meglepő, a vetítések után kifújolt filmeket is díjazott.
Ez az a film, amit soha nem fogunk látni. Malkovich a Sin City és a Machete rendezőjével, Robert Rodriguezzel állt össze, hogy létrehozzon valamit 2115 mozinézőinek. Már ha lesz egyáltalán akkor mozi.
Meglepetésnek és megtiszteltetésnek tartja, hogy tagja lehet a 69. cannes-i fesztivál kilenctagú zsűrijének - közölte Nemes Jeles László filmrendező, a Saul fia című Oscar-díjas film rendezője a zsűri megnyitót megelőző sajtótájékoztatóján.
A Café Society képi világát és Kristen Stewart lenyűgöző alakítását is dicsérik az első kritikák.
Zsűritagként borozgat Cannes-ban Kirsten Dunsttal és Mads Mikkelsennel a magyar rendező.
Az indie-kedvenc rendező két filmmel is ott lesz idén Cannes-ban, a Paterson a versenyprogramban kapott helyet – ebből jött most ki három részlet.
A Saul fia rendezője ezzel nagyjából hivatalosan is Cannes kedvence lett – ebben a társaságban utoljára 30 éve szerepelt magyar.
A magyar filmtörténet talán legszebb filmje, Makk Károly Szerelem című mozija is bekerült a rangos fesztivál Cannes Classics programjába.
A kétszeres Arany Pálma-díjas szerb rendező szerint a politikai tényezők egyre inkább közrejátszanak a cannes-i program összeállításában.