Először fordult elő ilyen.
A Tesla megelőzte globális értékesítésben az Audi márkát a 2024-es év összesítése alapján, annak ellenére, hogy az amerikai vállalat éves szállításai a vártnál alacsonyabbak voltak – írja a Bloomberg.
A Tesla 2024-ben 1,79 millió járművet adott el, míg a Volkswagen-csoport prémium márkája, az Audi 1,67 millió járművet értékesített, ami 12 százalékos csökkenést jelentett az előző évhez képest. Az Audi gyengébb teljesítményéhez hozzájárult az európai és kínai piacon tapasztalható éles verseny, valamint az elektromos járművek iránti mérsékelt kereslet.
A német prémium autógyártók, köztük az Audi egyre nagyobb kihívásokkal néznek szembe a kínai luxusautó-piacon, ahol a gazdasági fellendülés továbbra is bizonytalan, és a helyi gyártók egyre nagyobb részesedést követelnek maguknak. Európában az elektromos járművek eladásai a támogatások csökkentése miatt elmaradtak a várakozásoktól.
Ezek a problémák tavaly több német autógyártót, köztük a Volkswagent, a Mercedes-Benzt és a BMW-t, arra kényszerítettek, hogy profitfigyelmeztetést adjanak ki. Az Audi eladásai jelentősen csökkentek Németországban, Kínában és Észak-Amerikában, míg a teljesen elektromos modellek szállítása 8 százalékkal esett vissza, mindössze 164 000 darabra.
Az Audi visszaesésére reagálva a Volkswagen-csoport csökkentette termelési kapacitását, és az Audi a brüsszeli gyárát be is zárja az elektromos Q8 e-tron iránti gyenge kereslet miatt. A Tesla sem volt mentes a kihívásoktól: több mint egy évtized után először csökkentette éves szállításait, és alig előzte meg a kínai BYD-t a globális elektromosautó-piacon.