A Bugattitól hamarosan újabb elképesztő sebességrekordra lehet számítani.
A Bugatti nemrégiben új sebességrekordot ért el a nyitott tetős autók kategóriájában, az 1600 lóerős Mistral roadster 453,91 km/h sebességgel száguldott.
5 évvel korábban ennél is jelentősen nagyobb tempóval, 490,484 km/h-val sikerült megdönteni a zárt kasztnis sebességrekordot, melyet egy szintén 1600 lovas Chiron Super Sport 300+-szal abszolváltak.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/76e26b97-7b50-404d-80f5-a0ffe6f6ea87.jpg)
És most kiderült, hogy a sebességhajszolás tovább folytatódik, ugyanis a Bugatti Rimac első embere, Mate Rimac bejelentette: cél az 500 km/h elérése.
A 36 esztendős horvát cégvezér elmondta, hogy a sebesség további fokozásában nem kis szerepe van annak, hogy a Michelin gumitechnológiái rengeteget fejlődtek az elmúlt időkben.
Az új sebességrekorder autó vélhetően a júniusban leleplezett új Bugatti hiperautóra épülhet. A 2 milliárd forintos Tourbillon 8,3 literes V16-os szívó benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánca 1800 lóerős.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/7c3a7014-80dd-4837-9358-dd2963ce54f6.jpg)
Az elődjéhez, a legendás Chironhoz hasonlóan 2 tonnás új Bugatti 2 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra, ami 0,4 másodperces javulást jelent. A 0–200-as sprint szintideje 6,1-ről 5 másodperc alá, a 0–300-asé pedig 13,1-ről 10 másodperc alá csökkent.
És még egy érdekesség: míg a Chrion 32,6 másodperc alatt tudta le a 0–400 km/h gyorsulást, addig a Tourbillonnak ehhez kevesebb mint 25 másodpercnyi időre van szüksége.
Az elektronikusan korlátozott végsebesség 420-ról 445 km/h-ra nőtt, melynek elérésében a 20-21 colos speciális Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiknak is komoly szerepe van.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/27b24c14-1221-4ce3-9626-51da6475d5a8.jpg)