A koncepcióautó formájában már megmutatott Toyota FT-Se nem egy, hanem két változatban érkezik.
A Toyota tavaly rukkolt elő egy az MR2 szellemi örökösének tekinthető koncepcióautóval, az általunk testközelből is megismert FT-Se-vel, mely a petrolhead tábor legnagyobb bánatára tisztán elektromos hajtású.
Legalábbis eddig úgy tudtuk, hogy az FT-Se, illetve a rá épülő végleges modell villanyautó lesz, azonban a legfrissebb híradások arról szólnak, hogy a japán gyártó egy benzines verziót is tervez készíteni belőle. Sőt, a belső égésű motoros változat kicsit még korábban is jöhet, mint a lokálisan zéróemissziós nekifutás.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/ef238638-1957-4750-8e3e-421309260220.jpg)
A várhatóan 2026-ben bemutatkozó benzines sportkocsi állítólag egy 400 lóerő körüli 2 literes 4 hengeres turbómotort vonultat fel, és mind a négy kereke hajtottnak ígérkezik.
Az egy évvel később debütáló elektromos változat alapmodellje szintén 400 lóerős lesz, illetve pletykák szerint egy 500 lóerős verzió is jön majd belőle, melyek közös vonása a duplamotoros összkerékhajtás.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/75873d60-bcab-4ef7-93df-e08213423022.jpg)
Az új generációs akkumulátor egyenesen a Lexus LF-ZC-ből érkezhet, a kapacitása azonban egyelőre még ismeretlen, mint ahogy a menetteljesítményekről sincsenek információink.
A 4,38 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,22 méter magas, tavaly leleplezett FT-Se koncepcióautó 3 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, és a gyorsulásának 250 km/h-nál szakad vége.
![](https://img.hvg.hu/Img/27315920-08f2-479a-bc05-0514a7db57d5/fabcaa4a-93a2-415e-b490-a1a96ef980c2.jpg)