Baj van a kínai eladásokkal, ami szinte mindent meghatároz.
A Mercedes-Benz újabb költségcsökkentési intézkedéseket vezet be, miután a harmadik negyedéves eredménye 64 százalékkal zuhant. Az eredmény jelentősen elmarad az elemzői becslésektől, és leginkább a kínai piaci helyzettel magyarázható. A Mercedes-Benz vezérigazgatója, Ola Kaellenius arra figyelmeztetett, hogy a kínai vásárlók rendkívül óvatosak most a nagyobb kiadásokkal kapcsolatban, mivel a tartós gazdasági gyengeség és a helyi ingatlanválság jelentős bizonytalanságot keltett a fogyasztókban.
A vállalat nyereségrátája 4,7%-ra csökkent a negyedévben, ami nemcsak a minimális 8%-os céltól, hanem az előző év azonos időszakában elért 12,4%-tól is elmarad – írja a Reuters.
A harmadik negyedév gyenge eredményeit Harald Wilhelm, a vállalat pénzügyi igazgatója is elismerte, aki kijelentette, hogy nem felel meg az ambícióiknak. Wilhelm szerint minden lehetséges intézkedést megtesznek a hatékonyság növelésére, a költségek optimalizálására és a csoport szintű teljesítmény javítására. Bár a költségcsökkentés irányait még nem konkretizálták, valószínű, hogy Németországban, ahol magasak a munkaerő- és energiaköltségek, és ahol a vállalat több gyárat is üzemeltet, jelentős változások várhatóak.
A Mercedes harmadik negyedéves bevétele 34,5 milliárd eurót tett ki, amely 7%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A kamat- és adózás előtti eredmény 2,52 milliárd euróra esett vissza, ami 48%-os visszaesést mutat.
Mindeközben Brüsszel és Peking között folytatódnak a tárgyalások a kínai elektromos járművek (EV) Európába történő behozatalára vonatkozó fenyegető vámokról, amelyek komoly fejtörést okoznak Európa Kínától függő német autóiparának az esetleges megtorlástól való félelem miatt.
A Mercedes-Benz, amelynek a kínai BAIC és a szintén kínai Geely is két fő részvényese, “hibának” nevezte a tarifákat, és arra kérte az Európai Bizottságot, hogy halasszák el azok bevezetését, hogy további tárgyalásokat lehessen folytatni a megállapodásról.