Megérkezett a Duster nagytestvére, mely az eddig készült legnagyobb és legerősebb Dacia.
A Dacia elérhető árú bestseller szabadidő-autója, a Magyarországon is jelentős mennyiségben értékesített Duster fölé most érkezett egy nagyobb testvérmodell.
A keresztségben a Bigster nevet kapott újdonság változatlan szélesség mellett 23 centiméterrel hosszabb az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Dusternél.
Az 1,81 méter hosszú és 1,71 méter magas legújabb román divatterepjáró 4,57 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig 2,7 méterre gyarapodott.
A tágasnak ígérkező ötszemélyes utastérben kiviteltől függően 7-10 colos digitális műszeregység, illetve alapáron járó 10,1 colos infotainment kijelző található.
A jobban felszerelt példányokban többek közt hatalmas panoráma-üvegtető, Arkamys 3D hifi, vezeték nélküli mobiltöltő, adaptív tempomat, illetve elektromos mozgatású csomagtérajtó is található.
A számos praktikus részletmegoldást felvonultató Bigster második üléssorában átlag feletti a lábtér, a csomagtartó pedig 667 literes.
A 17-19 colos kerekeken gördülő, CMF-B platformos új modell a Dusterhez hasonlóan nem készül dízelmotorral.
Vadonatúj a Hybrid 155 nevezetű hajtáslánc, melyben egy 1,8 literes 4 hengeres benzinmotor, két villanymotor, egy 1,4 kWh kapacitású akkumulátor és egy 4+2 fokozatú automata váltó található.
A városi használat során akár 80 százalékban elektromos módban működni képes hibrid Bigster 155 lóerős teljesítményű, vagyis az eddigi legerősebb Dacia.
A TCe 140 lágyhibrid verzió egy 1,2 literes 3 hengeres benzinmotorra és egy 0,8 kWh-s akkumulátorra épül, és könnyen kikövetkeztethető módon 140 lóerős.
Szintén 140 lovas az ECO-G 140 változat, melynek lágyhibrid LPG hajtásrendszere 1450 kilométeres hatótávval kecsegtet.
Végül, de nem utolsósorban a TCe 130 4×4-ről is szólnunk kell, mely 1,2 literes benzinmotoros lágyhibrid modell, 130 lóerőt és összkerékhajtást vonultat fel.
A forgalmazás 2025 elején kezdődik meg, az európai indulóár várhatóan 25 ezer euró (10 millió forint) körül fog alakulni.