A Porsche Taycan Turbo GT a gyakorlatban is bebizonyította, hogy eszeveszett módon képes gyorsulni.
A Porsche a közelmúltban mutatta be a Taycan villanyautó felfrissített változatát, melyből egy minden korábbinál erősebb új csúcsmodell is érkezett.
A Magyarországon 103,6 millió forintos alapáron jegyzett, de néhány extra megrendelésével jelentősen tovább drágítható összkerekes Taycan Turbo GT 1108 lóerős maximális teljesítménye és 1340 Nm-es csúcsnyomatéka brutális gyorsulást és rugalmasságot tesz lehetővé.
2,3 tonnás üres tömeg ide, vagy oda, a zöld rendszámos villanyszedán a legfrissebb amerikai tesztek szerint 1,898 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 96 km/h-s tempóra.
Ez még akkor is brutális gyorsulás, ha hozzátesszük, hogy amerikai szokás szerint ebben nincs benne az úgynevezett kigurulási idő, ami körülbelül 0,1 másodperc.
Az említett gyorsulást normál aszfalton produkálta a Pirelli P Zero Trofeo RS gumikkal szerelt kocsi, mely ráadásul nem a 75 kilogrammal alacsonyabb tömegű Weissach-csomagos abszolút csúcsverzió volt, hanem egy normál Taycan Turbo GT.
Az 556 kilométeres hatótávú Porsche az opcionális Weissach-csomaggal a hivatalos gyári adatok szerint 2,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, 100-ról 200-ra pedig 4,2 másodpercnyi idő alatt pattan fel.
Az pedig egyenesen elképesztő, hogy 80-ról 120-ra mindössze 1,1 másodperc alatt ugrik fel az autó.
Töltési sebesség fronton is tarol az új Porsche, melynek bruttó 105, nettó 97 kWh kapacitású akkumulátorát 320 kW-os maximális teljesítmény mellett akár 18 perc alatt fel lehet tölteni 10-ről 80 százalékra.