A lokálisan zéró emissziós Porsche 911 az ígéretek szerint nem ólomnehéz.
Az utóbbi időkben hozzászokhattunk ahhoz, hogy kisebb-nagyobb cégek egymás lényegében után rukkolnak elő valamilyen Porsche 911 restomoddal, melyek közös vonása általában a pehelykönnyű karosszéria és a feltuningolt benzinmotor.
A Kalmar legújabb ilyen modellje teljesen más elgondolás mentén született, esetében ugyanis egy elektromos autóvá átalakított régi 911-eshez van szerencsénk.
A 964-es sorozatú Porsche 911-ből kiszerelték a benzinmotort és az üzemanyagtartályt, melyek helyére egy a Tesla Model S-ből származó egyedi hajtáslánc érkezett.
A 450 lóerős teljesítményű, illetve 660 Nm nyomatékú villanymotor 4 másodperc alatti 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.
A 63 kWh kapacitású akkumulátor 290 kilométeres hatótávot biztosít, és kevesebb, mint egy óra alatt feltölthető 80 százalékra.
Az adaptív futóműves, karbonkerámia fékes és modernizált műszerfalú Porsche 911 tömege 1 374 kilogramm, vagyis az újdonság körülbelül annyit nyom a mérlegen, mint egy korabeli 320-360 lóerős 911 Turbo.
Az átalakítás nem olcsó, alaphangon 450 000 euróba (178 millió forint) kerül, és ebben ugyebár még nincs benne a donorautó ára.