A Hisense különböző méretű Mini LED-paneljei hamarosan nemcsak a nappalikban és a hálókban, hanem az autókban is visszaköszönnek.
A legrangosabb elektronikai kiállítások között jegyzett IFA-n a világ második legnagyobb tévégyártójaként jegyzett Hisense igazi erődemonstrációt tartott. A kínai vállalat akár 40 ezer zónás Mini LED-tévéit, 136-163 colos behemót Micro LED-képmegjelenítőit és feltekerhető lézertévéit már részletesen bemutattuk, de ezenkívül is találtunk még érdekességet a 3000 négyzetméteres kiállítási standon.
A berlini techseregszemlén testközelből ismerkedtünk meg a Hisense legfrissebb autóipari fejlesztéseivel, melyek könnyen kikövetkeztethető módon kisebb-nagyobb kijelzők.
A koncepció-műszerfalon egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység, egy 15,1 colos méretű középső érintőkijelző, illetve egy, az anyósülés előtt elhelyezett 12,3 colos érintőpanel található.


Ezek közös vonása a 2K-felbontás, illetve a Mini LED-technológia. Utóbbi egyfajta átmenetet képez a hagyományos LED-es háttér-világítású LCD-k és a háttérvilágítás nélküli kontrasztbajnok OLED-ek között, és a lényege, hogy az átlagnál sokkal több zónára osztott háttérvilágítás rendkívül parányi LED-fényforrásokra épül.

A középkonzolba egy 8 colos képátlójú, könnyen kivehető kijelzőt szán a gyártó, melyen személyre szabott Linux operációs rendszer fut, és amelynek segítségével a hátsó utasok számára is elérhetők többek közt a hifivel, a légkondicionálóval és a hangulatvilágítással kapcsolatos beállítások.


Szintén a hátul helyet foglalók számára készült a gombnyomásra a plafonból lehajtható vagy luxusegyterűek esetén az első ülések mögé fixen beszerelt hatalmas képernyő, mely 43 colos képátlón 4K-felbontást vonultat fel.
A Hisense első körben kínai autógyártók, így például a Zeekr számára szállít ilyen és ehhez hasonló kijelzőket, de a későbbiekben jó eséllyel számos egyéb gyártó kínálatában is felbukkanhatnak a cég termékei.

A tripla kijelzős műszerfalak az utóbbi időkben kezdtek elterjedni, és ma már nemcsak a Mercedes, a Porsche és az Audi gyárt ilyen modelleket, hanem már a Volkswagen Kínában kapható új Passat Pro szedánja is rendelhető három első kijelzővel. Ezek beszállítói tipikusan koreai cégek, a Samsung és az LG.
Hátsó gigant kijelző fronton a hangparancsra magától ajtót nyitó új 7-es BMW az egyik eminens tanuló, melynek fentről lenyitható 31,3 colos és 32:9 képarányú képernyője 1,7 millió forint ellenében 8K felbontással kényezteti a szemeinket.

Fixen beépített hatalmas kijelző az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Lexus LM-ben található, mely private jet utazási élménnyel kecsegtető négyszemélyes luxusdobozos 48 colos és 32:9 képarányú panelje 4K-felbontású.
Az 50:50 arányban osztható felhasználói felületnek köszönhetően a két hátsó utas akár külön-külön is használhatja a képernyőt, amire nem mellesleg 23 hangszórós high-end hifi van csatlakoztatva.

