A legendás Porsche 911 GT1 Strassenversion kései leszármazottja szuperkönnyű és nem szenved erőhiányban.
A Porsche 911 GT1 egy 1996 és 1998 között gyártott GT1 kategóriás versenyautó, melyből homoligizációs célokból néhány utcai példány is készült, és ez utóbbi 911 GT1 Strassenversionnak állít emléket ez a most leleplezett új szupersportautó:
A korábban a Singernél dolgozott Florian Flatau által tervezett karosszéria teljes egészében karbonszálas anyagból készül, így az alaptömeg mindössze 1,2 tonna.
A nemcsak versenypályás, hanem közúti használatra is minden további nélkül alkalmas Tuthill GT One 4 literes 6 hengeres szívó boxermotorja 500 lóerős teljesítményű.
Az ezt keveslők számára turbós verziót is kínál a brit gyártó, mely 600 lóerős kivitel az alapmodellhez hasonlóan hátsókerék-hajtású, illetve kézi kapcsolású, valamint hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval is rendelhető.
A menetteljesítményeket és az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre a 22 példányban gyártandó Tuthill GT One egész biztosan nem lesz lomha és olcsó portéka.
A mostanság már 4-5 milliárd forintos értéket képviselő eredeti 911 GT1 Strassenversion mozgatásáról egy 3,2 literes 6 hengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, melynek 544 lóereje és 600 Nm-es nyomatéka könnyedén mozgatja a mindössze 1,17 méter magas és alig 1,15 tonna tömegű sportautót.
Álló helyzetből 100-as tempóra alig 3,7 másodperc alatt gyorsul fel a hatfokozatú kéziváltós 911 GT1, mely a 0–200-at is mindössze 10,5 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 310 km/h.