Ma már szinte lehetetlen 5,5 millió forint alatt új autót vásárolni.
Az új autók ára jelentősen megemelkedett az elmúlt hónapokban. A drágulás fő oka az EU-szinten kötelezővé tett biztonsági felszerelések bevezetése, amelyek különösen az olcsóbb, belépő szintű autók árában jelentenek érezhető tételt. Ennek következtében egyes modellek árai 700-750 ezer forinttal növekedtek, és ma már szinte lehetetlen 5,5 millió forint alatt új autót vásárolni Magyarországon – írja friss gyűjtése alapján a Pénzcentrum, amely a piac jelenlegi legolcsóbb új autóit szedte össze.
A listán az első helyen – ahogy az elmúlt időszakban folyamatosan – a Mitsubishi Space Star áll, melynek ára ugyan még mindig 4,44 millió forint, de ennyiért csak nagyon alapfelszereltséggel – légkondi és audioegység nélkül – lehet megvásárolni.
A második legolcsóbb modell a Dacia Sandero, amely 5,49 millió forint most, ami már 500 ezer forinttal magasabb, mint februárban volt. A bronzérmes Fiat 500-as 5,5 millió forintba kerül, míg a negyedik a Fiat másik modellje a Panda, 5,66 millió forinttal.
Nagyot drágult a lap adatai szerint a Hyundai i10, amelynek ára 750 ezer forinttal emelkedett, így most 5,74 millió forintért lehet megvásárolni. A legolcsóbb tízesben ott van még a Suzuki Ignis 5,8 milliós árral, és a Swift is, amely 6,13 millió forintba kerül.
A mostani 10-es listába még a Mitsubishi Colt fért be 5,99 millió forintos árral, illetve a Toyota Aygo X, amelyet most ugyanennyiért kínálnak. A legolcsóbbak listáján a legdrágább jelenleg a 6,19 milliós árú Citroën C3-as.
A lap megjegyzi azt is, hogy több modell kiszorult a korábbi legolcsóbbak közül, mivel áraik jelentősen emelkedtek. Ilyen például a Renault Clio, az Opel Corsa és a Hyundai i20, amelyek árai jelenleg már 6,3 millió forint fölött vannak. Van extrém példa is, mint a Peugeot 208-as, amelynek 6,5 milliós februári alapára például 8 millió forintra nőtt – igaz, az a verzió el is tűnt a kínálatból –, ami jól mutatja az autópiacon bekövetkezett drasztikus változásokat.
Érdemes azért ismét megemlíteni a lista kapcsán, hogy új autót jellemzően nem ennyiért vesznek a magyarok, és elenyésző az ilyen alapmodellek száma a forgalomba helyezéseknél. „Ennyi pénzért inkább 3-4 éves, jó felszereltségű használt autót vesz a többség, és nem egy klíma nélküli mini autót” – mondta korábban Németh János, a Skoda márkaigazgatója.