Egy olyan piacon, ahol egy hónapban közel 1,8 millió személyautó került forgalomba.
A Kínai Személygépkocsi Szövetség (CPCA) júliusi adatai szerint először fordult elő, hogy az alternatív hajtású járművek havi eladásai felülmúlták a hagyományos üzemanyaggal hajtott személygépkocsik eladását. Kínában ezek közé számítják a tisztán villanyhajtású autókat és a hibrideket – írja a CNBC.
A legfrissebb adatok szerint ezen személygépkocsik eladásai 51 százalékát tette ki a múlt hónapban, ami igen jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 36 százalékhoz képest. A legutóbbi jelentés szerint a tisztán villanyautók aránya az újautó-értékesítésen belül 28 százalékos részaránnyal meghaladta a hibridekét.
Kína jóllehet a világ legnagyobb autópiaca, az általános gazdasági növekedés azonban lelassult, miközben az új energiahajtású járművek kategóriájában az intenzív verseny árháborút váltott ki. A személygépkocsi-szövetség adatai szerint júliusban a teljes autóeladás 2,8 százalékkal, 1,72 millió járműre csökkent. Az új energiahajtású járművek kiskereskedelmi értékesítése júliusban közel 37 százalékkal, 878 000 autóra emelkedett.
A kínai kormány több mint egy évtizede támogatja a hazai új energetikai járműipart támogatásokkal és kedvezményekkel. A hatóságok legújabb, a fogyasztás növelését célzó cserepolitikája is arra összpontosított, hogy az új energiaautók vásárlóit biztosítsák a legtöbb támogatásban.
Az egyes városok pedig olyan ösztönzőkkel próbálkoznak, hogy a villanyautókat a hét minden napján lehet használni, míg a hagyományos motorú autókat csak a hét egy részében.