A Renault Rafale összkerék-hajtású új csúcsmodellje erős plugin hibrid hajtásláncot vonultat fel.
A Renault tavaly nyáron leleplezett új zászlóshajó típusa, a Rafale idén tavasszal jelent meg a magyar piacon, a 200 lóerős normál hibrid verzió 17-18,5 millió forintos áron debütált.
A plugin hibrid csúcsmodell árával továbbra is adós a hazai forgalmazó, Németországban viszont már beárazták a PHEV kivitelt.
A Renault Rafale plugin hibrid változata közepes Esprint Alpine felszereltségi szinten 53 300 eurón, tehát körülbelül 21 millió forinton nyit (19 százalékos helyi adóval), vagyis 5 000 euróval, mintegy 2 millió forinttal drágább a normál hibrid kivitel hasonló felszereltségű verziójánál.
A non-plus-ultra kategóriás Atelier Alpine modell indulóára 57 800 euró (22,8 millió forint).

Az 1,2 literes 3 hengeres turbómotorra épülő külsőleg tölthető hibrid hajtáslánc 300 lóerős összteljesítményű.
A 2 tonna tömegű összkerekes Rafale 6,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, és 180 km/h-ra van korlátozva a végsebessége.

Míg a 8,9 másodperces 0-100-as szintidejű és elsőkerék-hajtású normál hibridben csak egy 2 kWh-s, addig a pluginben egy 22 kWh kapacitású akkumulátor található.
A 97 kilométeres elektromos hatótávot biztosító telep miatt a csomagtartó 627-1910 helyett csak 539-1826 literes.
