A japán gyártó kétkerekű újdonságának kipufogóján víz csepeg ki.
A Kawasaki előrukkolt egy lokálisan közel zéró emissziós motorkerékpárral, melynek első publikus bemutatóját a suzukai versenypályán tartották meg.
A hidrogénnel üzemelő kétkerekű fejlesztési munkálatai tavaly márciusban kezdődtek meg. A Ninja H2-ben lévő 998 köbcentiméteres kompresszoros erőforrásra épülő motor kipufogóján javarészt víz csepeg ki, minimális CO2-kibocsátás mellett.
A nem üzemanyagcellás elektromos, hanem belső égésű hidrogénes Kawasaki egyedi üzemanyag-ellátó rendszert és hidrogéntartályokat kapott. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy mennyivel nőtt a motor tömege és légellenállása.
A gyártó szerint az újdonságnak amellett, hogy remek a hangja, az elektromos motoroknál nagyobb a hatótávja, és sokkal gyorsabban feltölthető azoknál. Más kérdés, hogy egyelőre világszerte igen alacsony a hidrogén-töltőállomások száma.
Nem tudni, hogy a hidrogénes motor mennyivel drágább a normál társainál, az viszont nyílt titok, hogy az első ilyen környezettudatos kétkerekűeket a 2030-as évek elején tervezi piacra dobni a Kawasaki.
A hidrogén-belsőégésű motoros felhasználásában többek közt a Toyota is komoly fantáziát lát. A japán cég a közelmúltban mutatta be a GR Yaris minimális károsanyag-kibocsátású új változatát, emellett pedig előrehaladott üzemanyagcellás fejlesztéseket is folytat.