A legendás 12 hengeres erőforrás utódja egy hibrid technikával megspékelt V8-as motor.
A Bentley bejelentette, hogy elkészült az utolsó kézzel összeszerelt W12-es motorja, ami egy több mint két évtizedes korszak végét jelenti a brit cégnél.
A Volkswagen konszern 2001-ben kezdte meg a 6 literes motor gyártását, és azt elsőként az Audi A8-ba szerelte be, a Bentley pedig először a 2003-ban debütált Continental GT-t dobta piacra ezen erőforrás két turbóval megfújt 560 lóerős változatával.
Az elmúlt 21 esztendőben több, mint 100 ezer W12-es motort gyártott a Bentley. A legerősebb, nem kevesebb, mint 750 lóerős teljesítményű, illetve kereken 1000 Nm nyomatékú változat a közelmúltban piacra dobott méregdrága és erősen limitált szériás Baturba került.
A kékvérű brit márka mostantól 4 literes biturbó V8-as motort szerel az újdonságaiba, mely plugin hibrid technikával kiegészítve 782 lóerős, illetve 1000 Nm-es produkciót ad elő az új Contintental GT Speedben.