Rögzíti a sebességet, a gázpedál állását és a vezető-segédrendszerek működését.
Júliustól az Európai Unióban kötelezővé válik az EDR (Event Data Recorder), vagyis a feketedoboz beszerelése az új autókba. Krepsz Zoltán, Az Autó szaklap főszerkesztő-helyettese az Inforádió adásában elmagyarázta, hogy ez az eszköz nem hangfelvételeket készít, hanem a balesetek előtti és utáni pillanatok fontos paramétereit rögzíti, mint például a sebességet, a gázpedál állását és a vezető-segédrendszerek működését. Az EDR célja, hogy a baleseti vizsgálatok során pontos adatokat szolgáltasson, amelyek segítenek tisztázni az események körülményeit, hasonlóan a repülőgépek feketedobozához.
Az EDR jelentős előnyt kínál a menetrögzítő kamerákhoz képest, amelyek bár vizuális bizonyítékot szolgáltathatnak, nem képesek rögzíteni az autó műszaki állapotát és egyéb fontos adatokat, mint például a GPS-koordinátákat vagy a vezetési dinamikát. Krepsz hangsúlyozta, hogy ezek az adatok kulcsfontosságúak a balesetek pontos rekonstruálásához, különösen olyan helyzetekben, ahol a tanúk vagy az autóban utazók nem tudnak minden részletet pontosan felidézni. Az új szabályozás célja, hogy növelje a közlekedésbiztonságot és javítsa a baleseti vizsgálatok hatékonyságát.
A feketedoboz beszerelése az EU-ban már 2019-ben elfogadott rendelet eredménye, amely 2022-ben lépett hatályba, és mostantól kötelezővé teszi az EDR-t az új személyautókban, mikrobuszokban és könnyű haszongépjárművekben. Krepsz Zoltán eloszlatta a félelmeket, miszerint az EDR adatokat közvetítene vagy alkalmas lenne bírságolásra szabálysértések esetén, mivel az eszköz nem kommunikál vezeték nélkül más eszközökkel. Hozzátette, hogy a jogalkotókon múlik, hogyan férnek majd hozzá az adatokhoz, és ha valaki megpróbálja manipulálni az eszközt, az autó nem kapna érvényes műszaki vizsgát. Az EDR tehát nem szolgál megfigyelésre vagy profilozásra, hanem a közlekedés biztonságát hivatott növelni.