Az olasz gyártó nem gondolkozik azon, hogy turbóval spékelje meg 6,5 literes remek 12 hengeres motorját.
A Ferrari nemrégiben mutatta be legújabb modelljét, a jól ismert 6,5 literes V12-es benzinmotor legújabb változatával szerelt és nemes egyszerűséggel 12Cilindri (12Henger) névre keresztelt vadonatúj szupersportkocsit.
Gianmaria Fulgenzi, az olasz cég termékfejlesztési részlegének vezetője most elárulta, hogy a Ferrari nem tervezi turbófeltöltővel ellátni a 12 hengeres motort.
Fulgenzi rámutatott arra, hogy a Ferrari a közelmúltban akkor alkalmazott turbót, amikor a downsizing jegyében a korábbinál kisebb lökettérfogatú motort szerelt valamely típusába, a 12Cilindriben azonban ugyanakkora erőforrás rejtőzik, mint elődjében, a 812-ben.
A 6496 köbcentiméteres V12-es szívó benzinmotor percenkénti 9250-es fordulatszámon adja le 830 lóerős legnagyobb teljesítményét, ami mellé 7250-nél ébredő 678 Nm-es csúcsnyomaték társul.
Az elöl hosszában beépített, hibrid technika nélküli és 9500-as maximális fordulatszámú erőforrás egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket.
A 0-ról 100-ra 2,9, 0-ról 200-ra pedig 7,9 másodperc alatt felpattanó, 1560 kilogrammos 12Cilindri végsebessége meghaladja a 340 km/h-t.