A Honda a villanyautók eladásainak lassulása ellenére hisz a tisztán elektromos hajtású jövőben.
Miközben a Észak-Amerikában és a legnagyobb európai piacokon hónapok óta visszafogottan teljesítenek az elektromos autók eladásai, a japán autógyártó bejelentette, hogy 2030-ig 59,7 milliárd eurót fektet be villamosítási törekvéseibe, ami a 2022-ben általuk jelzett összeg duplája.
A teljes összeg 20 százalékát szoftverekkel kapcsolatos kutatás-fejlesztési kiadásokra, 20 százalékát pedig az elektromos járművek értékláncának kiépítésére fordítja. A fennmaradó összeget az új generációs elektromos járművek gyártására szolgáló üzemek építésére és a motorkerékpárjaik villamosítására szánják – írja a Digitimes Asia.
Japán második legnagyobb autógyártója januárban mutatta be először az akkumulátoros Honda 0 sorozatot, amellyel a célja, hogy felzárkózzon a globális riválisokhoz az elektromos kínálatában.
A cég azt tervezi, hogy az évtized végéig hét új elektromosautó-modellt dob piacra és a 2026-tól forgalomba kerülő ilyen modelljei legalább 480 kilométer hatótávolságúak lesznek.
Az autógyártó célja, hogy 2030-ra évente több mint 2 millió villanyautót gyártson le, így ezek és az üzemanyagcellás elektromos járműveik tennék ki a globális autóeladásaik 40 százalékát.