Barkácstrükk a high tech világban.
A szélsőséges hőmérséklet és a nagy töltési sebesség nem kedveli egymást, ami egyszerűen abban nyilvánul meg, hogy lelassul a töltés. Néhány Tesla-tulajdonos azonban felfedezte, hogy forró, napsütéses napokon ki tudják cselezni a rendszert, és néhány percet spórolnak a feltöltés során, ha helyileg hűtik a csatlakozót. És akár hiszik, akár nem, úgy tűnik, ez tényleg működik – írja az Insideevs oldal.
A vizes törülközős trükk már néhány éve kering a Tesla fórumokon és más online közösségekben, és a forró nyár közeledtével úgy vélték, érdemes szélesebb körben is bemutatni a barkácsmegoldást. Azt írják, a régebbi, V2-es Superchargereknél, amelyek nem rendelkeznek aktívan hűtött kábelekkel, a fogantyú nagyon gyorsan felforrósodhat. A fogantyú belsejében lévő érzékelő ilyenkor jelez és lecsökken a töltés sebessége, hogy a biztonságos hőmérsékletet fenn lehessen tartani. Lényegében ezt a jelenséget lehet megakadályozni a helyi hűtéssel.
Egy Tesla-tulajdonos dokumentálta, hogy egy nedves ruhát a töltőmarkolatra helyezve a V2 Supercharger 60 kilowattról 95 kW-ra növelte a töltési sebességet egy forró napon, de vannak más hitelesebbnek tekinthető mérések is.
Az oldal arról is írt viszont, hogy az újabb, V3-as töltőkön ez a trükk egyáltalán nem segít, kivéve a Cybertruc-nál. A pickup a cég első 800 voltos akkumulátor-felépítéssel rendelkező modellje és úgy tűnik esetében hatékony némileg a megoldás.
Azt is hangsúlyozzák, hogy a töltési sebesség csökkenése teljesen normális jelenség, amikor a töltöttségi állapot közelít a 100 százalékhoz, tehát ez módszer sem csodaszer mindenre.
Mindezzel együtt a módszert a Tesla egyébként sem ismeri el és nem is ajánlja, így csak saját felelősségre használja.