A spanyol kompakt hatalmas hátsó légterelős új tuningverziója úgy néz ki, mint egy versenyautó.
A Seat négy évvel ezelőtt mutatta be a negyedik generációs Leont, mely 9,3 millió forintos alapárú kompakt modell legerősebb változata a 14,8 millió forinton nyitó 205 lovas 1.4 TSI DSG pHEV.
A Seatból kivált és az anyacéget szépen lassan háttérbe szorító Cupra kínálatában persze ennél sokkal sportosabb Leonok is találhatók, a JE Design pedig azokra is gondol, akik még a legkomolyabb Cupra Leonnal sem teljesen elégedettek.
A tuningcég által készített újdonság elsősorban kiszélesített karosszériájáról, elöl 20, hátul 10 milliméterrel ültetett futóművéről, illetve 19 colos egyedi könnyűfém-felnijeiről ismerszik meg.
A karbonszálas elemeket gazdagon felvonultató egyedi aerodinamikai csomag részét képező hatalmas hátsó légterelő 200 km/h tempónál 180 kilogrammnyi leszorító erőt produkál.
Az ötajtós Cupra Leon 300 lóerős és 400 Nm-es 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorral és hétfokozatú DSG automata váltóval szerelt, 15,4 millió forintos indulóárú gyári csúcsmodellje 5,7 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h.
A legerősebb Leon a típus kombiverziójából készül, mely összkerék-hajtású kivitel 310 lóerős teljesítménnyel, 4,9 másodperces 0-100-as szintidővel és 17,3 millió forintos alapárral bír.