A különböző országok nagyon eltérő módon kezelik az ilyen csalásokat: van olyan, ahol nincs erre vonatkozó hatályos jogszabály.
A carVertical járműadatokkal foglalkozó cég által végzett kutatás azt mutatja, hogy a különböző országok eltérően kezelik a kilométerórák manipulálásával elkövetett csalásokat. Például Franciaországban akár 300 ezer eurós (118 millió forint) pénzbírsággal is sújthatják a hamisítókat, míg Magyarországon elvileg akár egy évig terjedő szabadságvesztést kockáztat, akit rajtakapnak. A csalók azonban gyakran elkerülik a súlyos büntetéseket, és ez a helyzet a legtöbb országban hasonlóan alakul.
Szlovákiában 5000 és 50 000 euró (1,9 – 19 millió forint) közötti bírságot szabnak ki a kilométeróra-csalókra, és akár két évig terjedő börtönbüntetést is kaphatnak. Horvátországban nincs konkrét jogi említés a manipulációnak, de gyakorlatban csalásnak számít, s akár öt évig terjedő szabadságvesztést is kaphatnak.
A carVertical szakértői szerint, átlagosan 3000 eurós (1,2 millió forint) bírsággal kalkulálva, Magyarország akár évi 151 millió eurót (60 milliárd forint) is beszedhetne, ha a hatóságok szigorúan fellépnének a csalók ellen. Más országokban, mint Lengyelországban vagy Franciaországban, ugyanakkor szigorúbb büntetéseket alkalmaznak, például akár öt évig terjedő börtönbüntetést, de gyakran inkább pénzbírságokkal szankcionálják a jogsértéseket. A szigorúbb jogszabályokkal nem jár feltétlenül együtt a kevesebb csalási eset, hiszen a futásteljesítmény-csalás regionális probléma is: Kelet-Európában gyakoribb, mint Nyugaton, az alacsonyabb jövedelmek és az importált autók nagy száma miatt.
Szélsőséges példa Lettország, ahol rendkívül alacsony, mindössze 100 és 1000 euró közötti bírságot szabnak ki a futásteljesítmény-hamisításért, ami nem arányos a probléma súlyával, hiszen itt az adatok szerint az autók 12,9 százalékán manipulált a futásteljesítmény, miközben 2020 óta egyetlen eljárás sem indult.
Az ilyen bűncselekmények bizonyítása problémás is, különösen a határokon átívelő tranzakciók esetén, amelyek lehetővé teszik, hogy az autót egy országban jegyezzék be, majd másikban hamis futásteljesítménnyel adják el.
Magyarországon sem túl gyakori, hogy elítélnek valakit kilométeróra-csalás miatt. Egy szabálysértőt 240 ezer forintos pénzbírsággal sújtottak néhány éve, aki 500 ezer kilométerrel hamisította meg egy jármű futásteljesítményét. Azonban ez az összeg aránytalanul alacsony a hamisított futásteljesítmény miatt elszenvedett anyagi veszteséghez képest. Egy három évvel ezelőtti cikk szerint pedig összesen egy esetben indítványozott szabadságvesztést is az ügyészség egy óratekerő ellen.