A legújabb Porsche Taycan Turbo GT sokkal jobban az ülésbe préseli utasait, mint a jelentősen drágább kétszemélyes 918 Spyder.
A Porsche nemrégiben dobta piacra a többek közt sportkombi változatban is kapható megújult Taycan villanyautót, melynek legerősebb csúcsmodellje, a Turbo GT nem kevesebb, mint 1108 lóerős teljesítményű, illetve 1340 Nm-es nyomatékú.
Az összkerékhajtású csúcs Taycan a rajtelektronika segítségével 2,3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, az egyedi aerodinamikai csomagos, könnyített és csak kétszemélyes Weissach kivitelnek pedig ugyanehhez 2,2 másodperc is elegendő.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/59a93159-f593-41bd-889f-d6743f687044.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/feac76b2-511a-40f1-88a3-25ff0de8da04.jpg)
Viszonyításképp, a Porsche 10 évvel ezelőtt gyártott hipersportkocsija, a jelenleg 600-800 millió forintos áron jegyzett kétszemélyes 918 Spyder 2,6 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet.
A 918 példányban készült összkerekes és hétfokozatú duplakuplungos automata váltós sportkocsi 4,6 literes V8-as benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánca 887 lóerős teljesítményű és 1280 Nm nyomatékú.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/95e4ca63-34da-4221-b193-d6307c15a0e6.jpg)
Végsebesség tekintetében azért még a régebbi modell nyer: míg a Taycan Turbo GT “csak” 290-305 km/h-val képes suhanni, a 918 Spyder akár a 345 km/h-s tempót is elérheti.
És még egy érdekesség, az 1500-1600 lóerős, illetve 1600 Nm-es Bugatti Chiron 2,4 másodperc pattan fel 0-ról 100-ra, vagyis ezt a 8 literes négy turbós W16-os benzines szörnyeteget is legyorsulja az új Turbo GT.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f0ba7e33-ee57-4699-9348-2c0acc9ed724.jpg)