Súlyos százezrekben mérhető az eladók nyeresége.
Hazánkban és más európai országokban is gyakori a kilométeróra manipulációja, ami túlárazott használt autókat eredményez. Magyarországon a Carvertical autóelőélet-adatokat gyűjtő oldal szerint az ilyen módon felduzzasztott árak átlagosan 21 százalékkal magasabbak, mint a jármű valós értéke.
A helyzet más európai országokban sem jobb, például az Egyesült Királyságban, Olaszországban vagy Litvániában, ahol az átlagos értékhamisítás aránya még magasabb, 29 százalék. De Románia, Lengyelország és Ukrajna esetében is 17-20 százalék.
Különböző autómárkák esetében a futásteljesítmény meghamisítása természetesen eltérően befolyásolja a jármű értékét. A Carverticalnál ellenőrzött és jellemzően fiatalabb és drágább autók esetében egy Daciánál például, ha 100 ezer kilométerrel tekerték vissza az óráját, a kocsi átlagosan 2000 euróval (780 ezer forint) került többe. Más márkák esetében, mint például a Renault, Opel vagy Škoda, ez a vevő szempontjából elkönyvelt veszteség még ennél is nagyobb lehet, 2000-4000 euró (780 ezer-1,5 millió forint).
A prémium járművek, mint az Audi, Volkswagen, BMW és Mercedes-Benz esetében pedig a statisztikák szerint 6000-10 000 euró (2,3-3,9 millió forint) is lehet a többletköltség.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.