A Ford bestseller kompakt szabadidő-autója 5 év után jelentős frissítést kapott.
A Ford 2019-ben dobta piacra 4,6 méter hosszú SUV modelljét, a különböző benzines, dízel és hibrid hajtásláncokkal szerelt, és általunk is alaposan letesztelt harmadik generációs Kugát, melyből most megérkezett a faceliftes új kivitel.
A még ebben a hónapban rendelhetővé váló, a kereskedésekbe várhatóan nyáron megérkező felfrissített Ford Kuga elsősorban új lámpáiról, áttervezett hűtőrácsáról, illetve modernizált lökhárítóiról ismerszik meg, a kerekek kiviteltől függően 17-20 colosak.
Alapáras az automata távfényes LED fényszóró, a navigációs adatokkal és útjelzésekkel is kalkuláló Dinamikus Pixel LED fényszóró feláras tétel.
Az új Active kivitel 0,5-1 centiméterrel nagyobb hasmagassággal és finomhangolt felfüggesztéssel áll hadrendbe, ezenkívül pedig elegáns Titanium és sportos ST-Line verziókban is elérhető a modell.
Az utastérben a 13,2 colos méretűre nőtt infotainment érintőkijelző a legfontosabb újdonságot, a Sync 4-es rendszer kapcsán említést érdemel többek közt a korábbiaknál gyorsabb működés, az 5G mobilnet és a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatás. A digitális műszeregység 12,3 colos képátlójú.
Továbbfejlesztették az adaptív tempomatot, mely mostantól automatikusan fékez a kanyarok és kereszteződések előtt, a 360 fokos kamerarendszer pedig teljes felülnézeti képet a kocsiról és környezetéről.
Az előre-hátra csúsztatható második üléssor révén a hátul utazók lábtere 1 méternél is nagyobb lehet, vagy akár 150 literrel is megnövelhető a csomagtér mérete. A feláras Ergo ülések hivatalos AGR minősítéssel rendelkeznek.
A belépőszintet a 150 lóerős elsőkerék-hajtású 1,5 literes benzines, hatfokozatú kéziváltós Kuga jelenti, mely 9,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra és 195 km/h a végsebessége.
Az akár összkerékhajtással is rendelhető 2,5 literes normál hibrid Kuga a gyártó ígéretei szerint a városi útszakaszok 64 százalékát képes megtenni emissziómentesen, miközben a teljes hatótávja elérheti a 900 kilométert. Ez a 180-183 lovas kivitel 8,3-9,1 másodperces 0-100-as szintidővel, illete 196 km/h végsebességgel bír.
A plug-in hibrid változat ideális esetben akár 69 kilométert is képes megtenni elektromos módban egy töltéssel. A zöld rendszámos Kuga 2,5 literes szívó benzinmotorra épülő hajtásláncának 243 lóerős teljesítménye 7,3 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve kereken 200 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A Valenciában készülő, 2,1 tonnás vontatási képességű felfrissített Kuga ára egyelőre ismeretlen, a kifutó típus jelenleg 13 millió forintos hivatalos listaáron nyit 150 lóerős 1,5 literes EcoBoost motorral, hatfokozatú kézi váltóval és Titanium felszereltséggel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.