Az elektromos Porsche titokzatos új csúcsmodellje a Nordschelifén 26 másodpercet vert egy körön a Turbo S-re.
A Porsche hamarosan felfrissíti első tisztán elektromos modelljét, a Taycant, és a facelifttel együtt debütál az az egyelőre még meglehetősen titokzatos új csúcsmodell, mellyel máris futottak egy igen gyors kört a Nürburgring Nordschleifén.
Lars Kern 7:07.55 alatt ért körbe a Zöld Pokol 20,8 kilométeres aszfaltcsíkján, vagyis 26 másodperccel rövidebb idő alatt, mint 2022 nyarán egy 761 lóerős Taycan Turbo S-sel.
Kern nemcsak a korábbi Taycan rekordidőre, hanem a legerősebb és leggyorsabb Tesla, vagyis az 1020 lóerős Model S Plaid 7:25.231-es idejére is alaposan rávert.
És ami igazán sokkoló, hogy a horvátok 800 millió forintos kétszemélyes hipersportkocsija, az 1914 lovas Rimac Nevera a maga 7:05.298-as köridejével alig volt csak gyorsabb az állítólag Turbo GT típusjelzéssel és három villanymotorral debütáló, 1000 lóerő körüli új Taycan csúcsmodellnél.
Persze nem minden a hatalmas teljesítmény, hiszen a Taycannál 900 kilogrammal könnyebb, 6 hengeres szívó benzinmotorral szerelt kétszemélyes Porsche 718 GT4 RS Manthey esetében nemrégiben 500 lóerő is elegendő volt egy 7:03.121-es köridőhöz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.