Viszlát küzdelmes hóláncszerelés?
A Hyundai csoport olyan fejlesztéssel állt elő, amelynél közvetlenül a kerékbe van beépítve a „hólánc", ami gombnyomásra előbújik az abroncs szerkezetéből.
A fejlesztés lényegében úgy működik, hogy áram hatására a kerékben rejtőzködő speciális ötvözetből készült fémprofilok megnyúlnak, visszanyerve eredeti alakjukat. Ennek nyomán viszont túlnyúlnak a futófelületen és segítenek megkapaszkodni a kerekeknek a mélyebb hóban.
Normál vezetés közben, amikor nincs áram alatt az alaktartó fém, ismét néhány centit változik az alakja, ami éppen elég, hogy ne érintkezzen az úttesttel.
A dél-koreai felszerelés kifejezetten hasznos lehet már csak az ázsiai országban is, mert Szöulban is gyakoriak a havas napok. A találmány szabadalmaztatás alatt áll, és még prototípus fázisban van.
Valójában a teljes kerékszerkezetet újra kell tervezni elektromos csatlakozásokkal is kiegészítve, és persze az is nagy kérdés, hogyan bírja majd a kátyús utakat egy ilyen komplexebb szerkezetű kerék.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.