A lándzsa feje képes átszakítani az akkumulátorpakk védőházát, ami után már eljuthat az oltóanyag a cellákhoz is.
Egyre többször derül ki egy autótűznél, hogy az égő járműben valamilyen hibrid hajtást segítő akkupakk van. Az akkumulátoros hajtással ellátott autók oltása azért nehéz és hosszú, mert nem elég magát az autót eloltani, a pakkokat is le kell hűteni, de azt általában egy erős fémlemez védi, oda pedig az oltóanyag sokszor nem jut be – írja a koncessziós autópályakezelő MKIF Zrt. annak kapcsán, hogy újfajta berendezéseket, úgynevezett e-oltólándzsákat vásárolnának.
Az akkupakkok 800-1000 fokra is hevülhetnek és akkor is izzhatnak még, amikor kívülről úgy tűnik, a kocsit már eloltották. A Zrt. által beszerzendő e-oltólándzsák képesek az akkumulátort védő lemezt átütni és bejuttatni az oltóanyagot az izzó cellákhoz. Ezzel hosszú órákról, akár 15-20 percre is csökkenhet egy hibrid/elektromos autó oltása.
Nyolc ilyen speciális eszközt vennének, amelyeket a legforgalmasabb autópályák melletti tűzoltóparancsnokságok kapnának meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.