Percenként egy dollár a dugódíj.
A Tesla a világon elsőként bejelentette, hogy egyes Supercharger-állomásain dugódíjat vezet be, ha valaki túl sokáig tölti az autóját.
Ez nem csak akkor jelent büntetést, ha valaki a 100%-os töltöttség elérése után is bedugva hagyja az autóját, ez megoldás már szélesebb körben is létezik. Amit a Tesla most bevezet, hogy egyes zsúfolt állomások esetében 80%-ra vagy 90%-ra korlátozzák az autók maximális töltöttségi szintjét, és ha az autó ezen a határon túl is bedugva marad, akkor életbe lép a percenkénti 1 dolláros büntetés.
Az elektromos autók 80% felett egyre lassabban töltenek, 90% után pedig még inkább. Így az utolsó néhány százalék feltöltéséhez szükséges idő feleslegesen hosszú, amivel adott esetben másokat várakoztatunk. Amit a Tesla tesz mostantól, motiválja őket, hogy amint elérik az ajánlott szintet, távozzanak.
A tulajdonos értesítést kap a határértékről töltés előtt, és miután elérte a szintet az adott Supercharger-állomáson, 5 perc türelmi időt kap a távozásra. Ha az 5 perc elteltével az autó továbbra is csatlakoztatva marad, akkor az 1 dolláros percdíj lép életbe, amely jelenleg csak az Egyesült Államokban érvényes, de a tervek szerint más régiókra is kiterjesztik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.