Felfrissített külsővel és modernizált műszerfallal támad a legújabb V-Klasse, mely most először égnek meredő csillagot visel az orrán.
A Mercedes 2014-ben mutatta be a V-osztály aktuális harmadik generációját, mely 2019-ben egyszer már ráncfelvarrt modellnek idén júliusban leplezték le a most Budapestre is megérkezett legfrissebb verzióját.
A 2024-es modellévű facelift során a komplett termékkínálat megújult, a stuttgarti gyártó a Vito, az elektromos eVito és EQV, valamint a Marco Polo lakóautó modernizált verzióját egyszerre leplezte le.
Az akár megvilágított hűtőráccsal, 84-84 szegmenses okosfényszóróval, új lökhárítókkal és hátsó lámpával, modernizált 17-19 colos felnikkel támadó V-osztály esetében újdonság a minden földi jóval felszerelt Exklusive kivitel, melynek orrát most először függőlegesen álló csillag ékesíti.
A műszerfalon két darab 12,3 colos kijelző található, a kis érintőfelületeket felvonultató új kormány és az akár hangutasításokkal is vezérelhető MBUX felhasználói felület, illetve a 64 színű hangulatvilágítás a Mercedes közelmúltban érkezett személyautóiból lehet ismerős.
A Vitóban egy 5,5 colos panellel kiegészített analóg műszeregység található, a középső érintőkijelző ez esetben 10,25 colos képátlójú.
A V-osztályhoz és az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt EQV-hez mostantól alapáron jár a bal oldali tolóajtó, a normál és elektromos Vito Tourer, illetve a Mixto esetében pedig újdonság az elektromos mozgatású csomagtérajtó.
A hajtásláncokról hivatalosan egyelőre nem sok szó esett, mindenesetre információink szerint e tekintetben nem várható változás. A V-Klasséban marad a 163-237 lóerős 2 literes 4 hengeres dízelmotor, a tisztán elektromos EQV pedig továbbra is 204 lóerővel, nettó 90 kWh kapacitással és 350 kilométer körüli hatótávval rendelkezik.
A továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszereket felvonultató, magasabb felszereltségű megújult V-Klasse forgalmazása 2024 elején kezdődik meg, az árak egyelőre ismeretlenek.
Mint megtudtuk, a német gyártó 2026-tól vezeti be új elektromos platformját, a VAN.EA-t (Van Electric Architecture), ami mellett a belső égésű motoros V-osztály továbbra is elérhető marad majd a kínálatban.
A Mercedes eddig több mint 40 ezer elektromos dobozos modellt adott el, melyek közül az eVito a legnépszerűbb, és a tervek arról szólnak, hogy a lokálisan zéró emissziós kocsik házon belüli részesedése 2030-ra meghaladja majd az 50 százalékot.
Magyarországon a 2014-es bemutató óta 2075 aktuális generációjú V-osztályt adtak el, tavaly 370 darabos eladási mennyiséggel új rekordot értek el, amit idén jó eséllyel sikerül majd megdönteni. Az elektromos EQV típuson belüli magyarországi részesedése 11 százalékos, ami a kategóriaátlag mintegy duplája.
A típust a Mercedes közlése szerint itthon többek közt nagycsaládosok, üzleti vásárlók, VIP szolgáltatók és aktív életvitelt folytatók vásárolják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.