Az indiai tulajdonban lévő olasz márka horvát technológiájú hipersportautója bőven kevesebb, mint 2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra.
Először 2019 elején volt alkalmunk testközelből megcsodálni a Pininfarina új hiperautóját, a Genfi Autószalonon leleplezett Battistát, mely tavaly nyáron sorozatgyártásba került elektromos hiperautó egyik példányával most a horvát autópályán sodort össze bennünket az élet.
A mellékelt fotókon látható Pininfarina Battistát Zágráb közelében kaptuk lencsevégre, ami nem meglepő, ugyanis a 2015-ben az indiai Mahindra által felvásárolt olasz cég újdonsága a horvát Rimac technológiájára épül.
Az olaszországi Cambianóban található Automobili Pininfarina üzemben tíz ember 1340 óra alatt szerel össze egy-egy ilyen kocsit. A komoly Forma–1-es, Formula–E- és Le Mans-i tapasztalattal rendelkező Nick Heidfeld segítségével kifejlesztett autó ára 800 millió forint magasságában mozog.
A nemrégiben nyitott tetős változatban is leleplezett Battista négy villanymotorjának összteljesítménye eléri az 1900 lóerőt, ami mellé szerénynek éppen nem mondható 2360 Nm nyomaték társul.
Idén év elején új gyorsulási rekordot értek el a kocsival: a negyedmérföldes gyorsulást alig 8,55 másodperc alatt abszolválta a hangtalanul suhanó hiperautó.
A 0-ról 100-ra 1,86 másodperc, 0-ról 200-ra 4,75 másodperc, 0-ról 300-ra pedig 10,5 másodperc alatt katapultáló Battista végsebessége 350 km/h magasságában alakul.
A 120 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 476 kilométeres hatótávolságot biztosít, de értelemszerűen nem padlógázas használat mellett. Megfelelő gyorstöltővel mintegy 25 perc alatt oldható meg egy 20-ról 80 százalékra történő feltöltés.
A Pininfarina Battistából 150 példányt terveznek gyártani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.