Egyelőre összesen húsz kilométer van meg belőle.
A nagyjából 300 kilométer, ezzel a leghosszabb tranzitútvonal lesz, ha elkészül az M9-es autópálya, amely a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózatot kötné össze Magyarországon. A pályából eddig összesen 20 kilométernyi szakasz készült el, ám folytatódhat az építése.
A Magyar Építők számolt be arról, hogy kiírták a közbeszerzést az M9 gyorsforgalmi út újabb három szakaszának tervezésére.
A nyertes feladata lesz az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as főút közötti szakaszának tervezése, összesen mintegy 57 kilométeren, déli lekötéssel Tompáig, valamint Jánoshalmi mérnökségi telep és kerékpárút tervezése Jánoshalma és Kiskunhalas között.
Emellett feladat az 51-es főút Baja, déli elkerülő–Hercegszántó (országhatár) közötti szakaszának 2x2 sávossá fejlesztésének előkészítése. Továbbá a 47-es főúton található algyői Tisza-híd 2x2 sávosra bővítésének tervezése.
Kaposvár és Pécs is akarja magának az M9-es autópályát
A korábbi elképzelésekben még úgy szerepelt Pécset elkerüli az M9-es.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.