Nincs semmilyen turbólyuk és a hibrid hajtás okozta tömegnövekedéstől sem kell tartani. Helyettük viszont egekig forgatható főtengelyt kapunk.
A közelmúltban napvilágot látott sportkocsik túlnyomó többségében vagy turbó, vagy hibrid hajtás, vagy ezek kombinációja található. De azért akad még néhány olyan sportautó, melyek hajtásában csak és kizárólag egy szívó benzines egység vesz részt.
A legerősebb szívómotor a Ferrari FXX Evoluzionéban található.
Ebben a 2007-ben debütált, mintegy 1155 kilogrammos pályaautóban egy 9500-as fordulaton 860 lóerős teljesítményt és 690 Nm nyomatékot leadó 6,3 literes V12-es motor található, melynek köszönhetően akár 2,5 másodperc alatt letudható a 0-100-as gyorsulás.
A típusból egyetlen közúti verzió készült, melynek értéke mintegy 4,5 milliárd forint.
Ennél sokkal újabb fejlesztés a versenypályás használatra szánt Pagani Huayra R, melyről 2021-ben hullott le a lepel. Az alig 1050 kilogrammos járgányt egy 9 ezres fordulatszámig forgatható 6 literes V12-es Mercedes erőforrás mozgatja.
A 850 lóerős és 750 Nm-es produkcióra képes Huayra R hatfokozatú szekvenciális váltót és természetesen hátsókerék-hajtást vonultat fel. Az 1 milliárd forintos modellből 30-at terveznek gyártani.
Szintén 2021-ben debütált a minden további nélkül rendszámozható, tehát közúti használatra is alkalmas, 599 példányban készülő Ferrari SP3 Daytona, melynek 6,5 literes V12-es erőforrása 9250-es fordulaton adja le 840 lóerős teljesítményét.
A 697 Nm nyomatékú, hétfokozatú duplakuplungos automata váltós és hátsókerék-hajtású olasz 2,85 másodperc alatt abszolválja a 0-100-at.
A mintegy 800 millió forintos és 1485 kilogrammos Daytona SP3 a Lego fantáziáját is megragadta, a 3778 elemet felvonultató, 59 centiméteres Technic modellt nemrégiben mi is összeépítettük.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.