Az extrém hőség hasonló hatással van az autó akkumulátorára, mint az extrém hideg.
Az idei nyári hőség alaposan megdolgoztatta Osztrák Autóklub műszaki segélyszolgálatát. Első sorban az akkumulátorok bírták rosszul a nagy meleget - írja az Autoszektor oldal osztrák adatok alapján.
Burgenlandban a nyáron pontosan 6394 alkalommal riasztották a segélyszolgálatot. Több mint 2200 autót kellett elvontatni. Az ÖAMTC szerint az extrém hőség hasonló hatással van az autó akkumulátorára, mint az extrém hideg. A gumiabroncsokkal kapcsolatos problémák vagy mechanikai okok szintén nagy számot tettek ki.
Korábban mi is írtunk róla, hogy az akkumulátor gondok mellett kevésbé kézenfekvő tünetek is felbukkanhat a hőség és a magas páratartalom miatt. Ilyen például, hogy ablaktörlők gumija gyorsan elöregszik, ráragad az üvegre, és ha ezt nem veszik észre időben, az ablaktörlő fém karja megkarcolhatja a szélvédőt. Egyszerűbb esetben pedig csak a várnál hamarabb kell cserélni az ablaktörlőgumikat, mert zseléssé válnak.
Az extrém meleg miatt a fékrendszerben lévő folyadék, amely összetételénél fogva egyébként is könnyen megköti a vizet, a nagy meleg és a magas páratartalom miatt ezt fokozottabban teszi. Ez viszont a fékfolyadék könnyebb felforrásához, teljesítménycsökkenéséhez vezethet. A "fékolaj" elöregedésének egyértelmű jele, hogy „pépesnek” érezni a féket, határozatlanabbnak a fékhatást. Ha ez megtörténik akkor természetesen szervizbe kell vinni a kocsit.