Ezt a hatótávot még a legkomolyabb hatékonyságú dízelautók is megirigyelnék.
Az elektromos autók kapcsán általában a szerény hatótáv szokott a legfontosabb negatívum lenni. Nagy dolog, ha egy ilyen zöld rendszámos kocsi a gyakorlatban tudja hozni az 500 kilométeres hatótávot, és sokan csak akkor terveznek majd villanyautóra váltani, ha elérkezik az 1000 kilométeres hatótávolság kora.
Ehhez képest most itt az új világrekord: a Müncheni Műszaki Egyetem hallgatóinak prototípusa egy töltéssel nem kevesebb, mint 2573,79 kilométert tett meg.
A muc022 nevezetű, napelem nélküli kísérleti járművel 4 nap alatt sikerült megdönteni a korábbi 1608,54 kilométeres rekordot, a teljes táv megtételéhez pedig hat napra volt szükség. A helyszín a müncheni repülőtér egyik üres hangárja volt, mely időjárástól függetlenül ideális körülményeket biztosított a rekorddöntéshez.
Az átlagsebesség 26 km/h, az átlagfogyasztás 0,6 kWh magasságában alakult. Viszonyításképp, a hatékonyabb normál közúti elektromos autók 100 kilométeren átlagban 13-15 kWh-t fogyasztanak.
A csomagtartó nélküli egyszemélyes járgány egészen kiváló 0,159-es légellenállási tényezővel rendelkezik és mindössze 170 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az elektromos biciklikéhez hasonló, 400 W teljesítményű muc022 egy 15,5 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát, szemben a hétköznapi elektromos autók 30-200 kWh kapacitásával.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.