Megérkezett az iX1 korábbinál gyengébb, de nagyobb hatótávú új alapmodellje, melynek 204 lóereje sokak számára még így is bőven elegendő lehet.
Mióta a 2013-ban debütált városi elektromos kisautó, az i3 utódmodell nélkül távozott a gyártásból, a BMW legkisebb villanyautója a 4,5 méteres iX1 kompakt divatterepjáró.
Sokak számára azonban feleslegesen erős a 313 lovas és 494 Nm nyomatékú iX1 xDrive30, mely összkerekes zöld rendszámosért elkért 23 millió forint sem mondható túl barátinak.
Most azonban itt a józanabb gondolkodás mentén készült új alapmodell, az iX1 eDrive20:
A novemberben gyártásba kerülő újdonság a korábbi kettő helyet csak egy villanymotort vonultat fel, az első kerekekre 204 lóerő és 250 Nm nyomaték jut.
Az elsőkerék-hajtású iX1 alapmodell 8,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és 170 km/h-ra van korlátozva a végsebessége. Viszonyításképp, az erősebb kivitel 5,6 másodperces 0-100-as szintidővel és 180 km/h-s végsebességgel bír.
A lítium-ion akkumulátor kapacitása változatlanul nettó 64,7 kWh, a szerényebb teljesítmény és tömeg miatt a WLTP-szabvány szerinti hatótáv 396-439-ről 430-475 kilométerre nőtt.
Az AC fronton maximum 22 kW-ra képes elektromos SUV akár 130 kW-os DC teljesítmény mellett is tölthető, ilyenkor egy 10-80 százalékos töltést 29 perc alatt le lehet tudni.
Míg az xDrive30 19 százalékos forgalmi adót tartalmazó német alapára 55 ezer euró (21,1 millió forint), addig az új eDrive20 már 47 900 euró (18,4 millió forint) kifizetését követően hazavezethető.
Az újdonság hazai alapára egyelőre ismeretlen, de a drágább verzió 23 millió forintos árából kiindulva körülbelül 20 millió forintos indulóárra lehet számítani.
A Mercedes hasonszőrű EQA villany divatterepjárója 190 lóerővel és 490 kilométeres hatótávval 22,8 millió forinton nyit.
A BMW i4 szedán 286 lóerős hátsókerék-hajtású és mintegy 478 kilométeres hatótávú eDrive35 alapmodellje 21,5 millió forinttól indul Magyarországon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.